Aktualizační protokol systému FIS 3000 ====================================== POZOR!!! POZOR!!! POZOR!!! *************************** REZERVACE SKONČILA!. Místa k ubytování jsou od 29. 10. vyčerpána. Nyní se můžete přihlásit pouze na vlastní seminář vč. stravování, ale bez noclehů. PODZIMNÍ ŠKOLENÍ : 8.-10. prosince 2008 hotel LANTERNA (Velké Karlovice) Datum : 18.11.2008 18:00 ------------------------ - úprava číselníku dokladových a účetních řad - doplnění kontrol jednotlivých řad - úprava výčetky - formulář pro rozpis bankovek a mincí - odebrání nepoužívaného tisku protokolu z programu nedokončené výroby + další drobné úpravy Datum : 22.10.2008 13:30 ------------------------ - Účetnictví -- Upraveny tisky (opisy) účetních dokladů - poznámka je "nafukovací", tj. zvětšuje se podle délky textu v poznámce -- Oprava načítání poč. stavu při opravě pokladních a bankovních dokladů + další drobné úpravy Datum : 10.10.2008 11:30 ------------------------ - Účetnictví -- přidána možnost sumarizace Výkazu zisků a ztrát za střediska nebo zakázky podobně jako u rozboru hospodaření - úprava procesu realizace skladových dokladů + další drobné úpravy Datum : 3.9.2008 17:30 ----------------------- - možnost vložení výdejky do nové výdejky - možnost vložení příjemky do nové příjemky - nový rozšířený formulář pro vyhodnocení bezobratových zásob (až 5 mezních datumů současně) Datum : 22.7.2008 9:40 ----------------------- - rozšíření možností u typu skladového dokladu - převod-výroba - možnost nastavení zpracování v parametrech pro skladovou evidenci - cena, účtování - výdejka z expedice, faktury, prodejky - lze zadat vlastní číslo dokladu přes F3 Datum : 13.6.2008 11:20 ----------------------- - různé drobné opravy a úpravičky dle požadavků Datum : 4.6.2008 15:50 ---------------------- - Tisk vydané faktury s účtováním - do tisku přidáno středisko a zakázka + další drobné úpravy dle jednotlivých e-mailových požadavků - do skladových faktur a prodejek přidána možnost přidání (nebo zrušení) vazby jednotlivých řádků dodávky na sklad Datum : 29.5.2008 14:00 ----------------------- - pro vystavení faktur ze skladu lze nastavit v dokladové řadě výchozí bankovní účet - úprava rozúčtování faktur ze skladu - rozšířeno o zaúčtování na účet uvedený i na kmenové kartě - úprava pořízování příjmu na sklad v zahraniční měně (hromadné doplnění měny) Datum : 21.5.2008 13:30 ----------------------- Pár úprav ze školení : - Tisk sestav - upraven pohyb šipkami na výběru - Valutová pokladna - na dokladech se tiskne i sloupec "zakázka" - Pro vystavení faktur lze nastavit v dokladové řadě výchozí bankovní účet - Přidán export sestavy Cash-Flow do Excelu a tabulky DBF podobně jako ostatní výsledkové sestavy - Do tisku pohledávek přidána 1 sestava - "... s telefonem" --> Evidence drobného majetku - cena celkem se propočítá automaticky po vyplnění ceny/ks a počtu - sestava "Inventurní seznam..." doplněna o položku "VOLNÁ" --> Finanční účetnictví - Sestava "Zůstatky účtů" doplněna o text z účetního dokladu Datum : 19.5.2008 15:00 ----------------------- - vytvoření nové hromadné objednávky z více OBJ dle výběru - oprava číselníku katalogu odběratele - úprava datového prostředí pro tisk kódu odběratele ve fakturách, prodejkách, expedici Datum : 15.5.2008 15:00 ----------------------- - oprava zaúčtování úč.odpisu u dlouhodobého majetku Datum : 7.5.2008 14:30 ----------------------- - Hitparáda faktur - dopněn výpočet podílu jednotlivých firem na celkové fakturaci - Majetek - oprava možné chyby při zaúčtování účetních odpisů - Upomínky - drobné vylepšení v tisku (tiskne se i pořadí upomínky) - Souhrnné hlášení - opraveno číslování stran v tisku (v prípadě více formulářů) Datum : 5.5.2008 14:30 ----------------------- Příjem na sklad - opraveno založení kmenové a skladové karty z příjemky Datum : 21.4.2008 14:30 ----------------------- - verze pro Slovensko - oprava výpočtu na formuláři DPH Datum : 10.4.2008 13:00 ----------------------- Sklad - Kmenové karty - rozšíření struktury dat o položky, obsahující informace pro eShop Pořizování a oprava skladových dokladů - při změně čísla faktury v záhlaví dokladu - dotaz na náhradu nového čísla v celém dokladu (ve všech řádcích) Datum : 11.3.2008 11:45 ----------------------- Faktury vydané - opět zpřístupněno tlačítko "OPIS FAKTURY" na deníku faktur Příjem na sklad - zpřístupněna oprava dokladů v zahraniční měně Datum : 29.2.2008 12:00 ----------------------- - Faktury vydané režijní - vylepšena práce s vkládáním řádků v obsahu dodávky Datum : 27.2.2008 15:00 ----------------------- - Přiznání k DPH --> nově lze tisknout DODATEČNÉ přiznání (kromě řádného a opravného). Dodatečné přiznání se tiskne za předpokladu, že již bylo vytvořeno "řádné" a bylo u dokladů zaznamenáno, že byly "odevzdány". Dodatečné se tedy vypočítá jako rozdíl "ZELENÝCH" (již odevzdaných) a "černých", tedy nových-přidaných. Ale pozor, v případě, že smažete již "odevzdaný" doklad, program nená jak poznat, že vznikl rozdíl a dodatečné přiznání nepůjde vytvořit, resp. nebude správné. Shrnutí : PO ZAPSAÁNÍ !!! informace do dokladů, že byly použity do řádného DPH a pro případ využití Dodatečného přiznání musíte řešit změny na dokladech (s daní) jinými opravnými doklady. - oprava pro příspěvkové organizace - automatické doplňování položky z úč. rozvrhu Datum : 26.2.2008 15:55 ----------------------- Opravy : klávesa F3 - při vkládání vlastního čísla dokladu Faktury režijní - přepočet slev Objednávky - oprava nápočtu reálné ceny a množství z vykrývacích dokladů Datum : 25.2.2008 13:00 ----------------------- Další sestavy (např.valutová pokladna) + úpravy (Párování účtů - saldo) Datum : 21.2.2008 21:30 ----------------------- Problém "VLASTNÍCH" sestav zřejmě vyřešen : Po aktulizaci touto verzí spustťe program, zvolte nabídku "Obsluha", pak podnabídku "Editor sestav". Dostanete se na výběr sestavy k úpravě. Nemusíte nic upravovat, klikněte na STORNO. Pak se program zeptá, zda chcete provést KONTROLU VLASTNÍCH SESTAV a tady klikněte na ANO! Program najednou opraví všechny vaše "vlastní" sestavy a měly by být připravené pro tisk. Navíc jsou zde tyto úpravy : - tiskne se "přiznání k DPH" ve verzi 14 (jediná nepodstatná změna proti v.13 - úplná blbost! asi nemají na MF co dělat...) - Přiznání k DPH lze tiskout i jako "opravné", na dodatečném se zuřivě pracuje - účtování Vydaných faktur doplněno o kontrolu vyplněného kódu SH a DÚ 410 P.S. Pokud narazíte (běda Vám) na další "vlastní", které nepojedou, napište. Datum : 19.2.2008 12:00 ----------------------- - oprava problému s importem bankovních výpisů - vnitřní změna procesu realizace a účtování skladových dokladů Datum : 18.2.2008 16:00 ----------------------- Hóóóódně úprav! Vzhledem k rozsahu změn prosíme o nahlášení jakéhokoliv problému, na který narazíte při pořizování úč.dokladů nebo režijní faktury. - Finanční účetnictví --> ZÁSADNÍ ÚPRAVA při pořizování jakéhokoliv účetního dokladu - NENÍ VIDĚT (interní úprava), ale pořizování dokladu by mělo být rychlejší (hlavně dlouhé bankovní výpisy apod.) a zároveň bezpečnější při ukládání! --> na formuláři pro prohlížení podle podmínek přidáno, resp. upraveno HLEDÁNÍ TEXTU a to buď v popisu nebo i v poznámce --> do formuláře "Výběr firmy" přídána možnost hledání podle ČÍSLA BANKOVNÍHO ÚČTU --> Výkaz zisků a ztrát (za firmu, střediska nebo zakázky) nyní i ve variantě s PLÁNEM (Při zisku zvolte "Výsledovka... SKPL") --> Na formuláři "Párování účtů (saldokonto)" - nově lze TISKNOUT! a lze párovat účty na stejné straně (objeví se záporně na opačné) --> Tisk formuláře přiznání DPH - přidáno zaškrtávací políčko pro OPRAVNÉ přiznání (dodatečné zatím není, pracuje se na tom) --> na formuláři stavy účtů "GLOBÁLNÍ" přidáno tlačítko EXPORT (např.do EXCELU) - FAKTURACE --> ZÁSADNÍ ÚPRAVA při pořizování VYDANÉ REŽIJNÍ FAKTURY - interní úprava, pořizování faktury by mělo být rychlejší a zároveň bezpečnější při ukládání! Zároveň vylepšena možnost vkládání prázdných řádků nebo předvolených obsahů dodávek. --> na formulářích pro prohlížení přijatých i vydaných faktur (i závazků/pohledávek) přidáno, resp. upraveno HLEDÁNÍ TEXTU a to buď v popisu nebo i v poznámce --> V tisku režijní faktury lze zvolit novou sestavu "Faktura_ceska_s_uctovanim" - na konci tiskne účetní KONTACI - OBJEDNÁVKY --> převod objednávky přijaté do expedičního listu - opraveno ukládání měny a kurzu v jednotlivých řádcích dodávky --> tiskové sestavy pro potvrzení objednávky - doplněno o tisk termínů dodání v jednotlivých řádcích objednávky, potvrzení objednávky v cizí měne (anglicky) - OBECNĚ --> Dokladové řady - Při ukončení přidána kontrola na SPRÁVNOST intervalů od-do. --> při minimalizaci programu na lištu je upraven popis (lepší orientace :-)))) --> Vstupní hesla - Přístupy do nabídek -> opravena možnost ANO/NE pro všechny položky + nějaké další sestavy a drobné úpravy Datum : 5.2.2008 14:00 ----------------------- - úprava formulářů pro pořizování objednávek Datum : 31.1.2008 12:30 ----------------------- - Do exportu bankovních příkazů přidán další formát (GEMINI 2008) Datum : 30.1.2008 16:30 ----------------------- - úprava formulářů pro pořizování objednávek + tiskové sestavy z objednávek Datum : 29.1.2008 15:30 ----------------------- - opravena chyba ve fakturách při změně zahraniční měny (euro_koef) Datum : 28.1.2008 15:30 ----------------------- - přidána možnost nastavení automatického sledování aktualizací (možnosti nastavení, záložka ostatní) - v evidenci majetku přidána položka Účet oprávek (na jejím využití se průběžně pracuje) + další sestavy ... Datum : 22.1.2008 16:00 ----------------------- - oprava číselníku "zahraniční měny" - oprava zadání desetinné tečky na numerické klávesnici při zadání doprovodných nákladů a slev + další sestavy ... Datum : 18.1.2008 16:00 ----------------------- Přidán další balíček upravených a opravených sestav pro v.9 Datum : 17.1.2008 14:00 ----------------------- Přidán další balíček upravených sestav pro v.9 Datum : 16.1.2008 14:00 - Důležité INFORMACE ----------------------- POZOR!!! Od této verze má program zabudovanou automatickou kontrolu na nové aktualizace. Při každém spuštění FIS 3000 (bez ohledu na uživatelská práva) se po zadání hesla program pokusí spojit s naším FTP serverem a zjistit, zda není k dispozici novější verze než ta Vaše. Pokud ANO, tak se ikonka spuštěného programu (malinké sluníčko úplně vlevo nahoře) změní na ČERVENÉ sluníčko. To je pro Vás signál, že si můžete (ale nemusíte) spustit aktualizaci nebo alespoň přečíst tento protokol. Informace k tisku sestav: Tisk do souboru se automaticky přepíná do režimu verze 9. Ale protože všechny sestavy jsou tvořeny ve verzi 8 a tyto dvě verze nejsou 100% kompatibilní, může se stát, že zatímco ve v.8 je sestava na obrazovce i v tisku O.K., ve v.9 jsou tam hvězdičky apod. Proto v současné době procházíme všechny sestavy a upravujeme je do verze 9, kde už nebude problém. V této verzi jsou již upraveny všechny sestavy pro tisk z účetnictví, majetku a číselníků. Na sestavách z modulu Faktury (přijaté i vydané) a modulech sklady a objednávky se intenzivně pracuje. Pozn. režijní faktury jsou už rovněž upraveny. !!! V souvislosti s novou možností tisku sestav do souboru (např. vydané faktury do PDF) a jejich odesílání emailem se množí dotazy, proč z některých počítačů nelze odeslat vytvořený soubor emailem. Zde je vysvětlení a návod: Je potřeba zapsat do systémového registru možnost odesílání e-mailem. Program se to sice pokouší sám, ale v některých případech to z důvodů nastavení administrátorských práv nejde a proto musíte prověst nastavení ručně : Vypadá to složitě, ale nic to není. Na svém počítači (i na ostatních PC, odkud se bude posílat) najděte pomocí Průzkumníka nebo přes "Tento počítač" disk a složku s programem FIS3000 pro rok 2008 (můžete i 2007, pokud není moc stará) a tam najděte soubor "FOX.REG" (může se zobrazovat jen "FOX" bez přípony) a tento soubor 2x klikněte. Počítač se zeptá, zda "Opravdu chcete přidat informace do systémového registru ?". Zvolte "Ano". To by mělo být vše - spusťte znovu FIS3000 a zkuste poslat emailem soubor. P.S. Pokud to ani pak nepůjde, napište nebo zavolejte. Datum : 14.1.2008 16:00 ----------------------- - upravený formulář pro tisk sestav - opraven tisk štítků Datum : 10.1.2008 14:30 ----------------------- Při aktualizaci se doplní nové položky daňového kalendáře pro rok 2008. Datum : 9.1.2008 10:15 ---------------------- řádí nám tu šotek! Aktualizace 2008 je od počátku instalována s novějším programovám prostředím (SP2). Tuto úpravu nám víceméně vnutil Microsoft z důvodů kompatibility s prostředím Windows VISTA. Tato zdánlivě neškodná modifikace nám přivodila v posledních dnech a hodinách mírně infarktové stavy. Jde sice Většinu o drobnosti, které jsme již zachytili a jsou opraveny, ale kdybyste na něco ještě přišli, napište na email fis@compex.cz. Máme na mysli takové věci, které fungovaly v roce 2007 a nyní nejdou. - v tomto smyslu je odstraněn problém : -- Formulář "Pokladní doklad", "Uložit s tiskem", "Vybrat firmu z adresáře" atd. -- Formulář "Vzájemné zápočty" rovněž opraven Datum : 8.1.2008 14:40 ---------------------- Opravena chyba při částečné úhradě faktury v příkazech k úhradě. Tisk do souboru (např. PDF) ve verzi 9 už pokročil - lze tisknout (a posílat emailem) i faktury vydané. Datum : 7.1.2008 ---------------- Verze pro rok 2008. CO JE NOVÉHO : Na první pohled : v.2008 má upravené ikonky (obrázky) - nešlo jen o zábavu - museli jsme nějak odlišit verzi - je to dobré pro Vás (lepší orientace v účetních letech) i pro nás (při tel. pomoci rychleji poznáme jestli už máte novou verzi) Fakturace : Při vystavení faktury lze použít 3 sazby DPH - 19%, 9% i 5%! Sazba 5% je přístupná bez nastavení a je jen dočasná. Aktualizace Vám v prarametrech automaticky vymění sazbu 5 za 9. Archivace: Protože se stále objevují případy, kdy se až moc pozdě zjistí, že nemáte žádnou zálohu, program nyní KONTROLUJE datum poslední archivace (při ukončení) a pokud je staší než 4 dny, MUSÍTE program "Ukončit s Archivací". Tisk do souboru (tisk verze 9) : Tato významná úprava je v programu zabudována, ale v tuto chvíli zůstává nevyřešen problém s tiskem vydaných faktur do souboru - proto jej zatím nepoužívejte. Budeme se snažit opravit co nejdříve. Tisk do PDF pomocí virtuální tiskárny PDF Redirect apod. funguje dále v pořádku a beze zmeny. ... a další. Malá prosba : Pokud zjistíte nějaké nedostatky, napište nám prosím na email : fis@compex.cz s uvedením problému a KONTAKTEM na Vás. Děkujeme. ====================================================== DATUM 3.1.2008 - UZAVŘENY ÚPRAVY PROGRAMU PRO ROK 2007 - vše, co je uvedeno výše, je oprava ve verzi 2008!!! ====================================================== Datum : 3.1.2008 ---------------- Vítejte v Novém roce 2008! Především děkujeme za přízeň i trpělivost, kterou jste až dosud s nám měli (a my s vámi :)))). Zde jsou základní informace k novému účetnímu roku: - Jak si připravíte program pro rok 2008? -- 1. na síti nepracují jiní uživatelé -- 2. spustíte program (tzv. Servisní modul) roku 2007, ale POZOR, NEkliknete na "spustit FIS3000", tj. nedostanete se až k zadání hesla, ale klikneta na "Další možnosti". -- 3. Na tomto formuláři kliknete na tlačítko "Příprava nového roku" -- 4. Program nastaví nový adresář, do kterého se má instalovat (vizuálně zkontrolujte, zda je to O.K.) -- 5. Přečtěte si pokyny na tomto formuláři a pak Klikněte na tlačítko "Založit nový (příští) účetní rok". -- 6. Na ploše počítače, ze kterého jste založení provedli se automaticky vytvoří nová ikonka s popisem "FIS3000 pro rok 2008". -- 7. Ikony pro spouštění roku 2008 na ostatní počítačích v síti musíte vytvořit sami (postup níže). Jak vytvořit ikonu (zástupce) na jiném počítači: -- 1. Na stávající ikonku (2007) klikněte 1x (pouze označit - zamodrat, ne spustit) -- 2. na klávesnici stiskněte CTRL + C a hned CTRL + V (kopírovat a vložit) -- 3. Na ploše se objeví nová ikonka s popisem "Kopie - FIS3000 ...pro rok 2006" -- 4. Označte 1x kliknutím tuto novou ikonku a stiskněte klávesnici F2 (přejmenovat) a vymažte text "Kopie - ", opravte 2007 na 2008 a Enter -- 5. Znovu na ikonku klikněte, ale nyní PRAVÝM tlačítkem myší a z nabídky vyberte "Vlastnosti" -- 6. Na formuláři opravte v prvních 2 řádcích výskyt 2007 na 2008. Pozor, musíte vše ostatní zachovat, vyměníte pouze číslici 7 za 8. -- 7. Dole klikněte na "Použít" a O.K. -- 8. KLikněte 2x na novou ikonku s rokem 2008 a zkontrolujte, zda se rozjel opravdu správný účetní rok. - s popisem úprav budeme i nadále pokračovat v tomto protokolu, staré (do 31.12.2006) byly smazány. Datum : 10.12.2007 ------------------ - Přehled DPH podle plnění - po připomínce upraven výběr období Datum : 28.11.2007 ------------------ 1. část úprav (připomínky ze školení) - Příkazy k úhradě --> lze vyvořit přikaz na přeplacené vydané faktury! (objeví se v nabídce "dobropisy") --> na sestavě (a i v exportním souboru) je u MIMOŘÁDNÝCH plateb upraven text - místo nic neříkajícího textu "mimořádná platba" je nyní "MP:"+popis platby - Aktualizační PROTOKOL lze tisknout přímo z tohoto formuláře (pokud se na něj nedíváte na našich www stránkách). Tlačítkem tisk se protokol otevře v "poznámkovém bloku" a v něm zvolte nabídku "Soubor" a pak "tisk". - drobná úprava při vkládání bankovních dokladů (lze vložit uložený doklad pomocí F8 i při zrušeném používání importu bankovních výpisů) - pro deník objednávek lze v parametrech nastavit zobrazení obsahu objednávky, přepínat způsoby zobrazení lze kliknutím pravého tlačítka myši nad volnými řádky deníku objednávek Datum : 31.10.2007 ------------------ - oprava v realizaci dokladu pro přecenění zásob Datum : 16.10.2007 16.15 ------------------------ - Pozor! Jestli jste si stáhli verzi z 12.10., tak se vám objeví chyba při použití klávesy F6-vložení předkontace! Tato chyba způsobena narušením souboru na našem serveru. Nyní je už samozřejmě opravena! Stáhněte si proto tuto verzi! Omlouváme se ... - drobná oprava v číselníku rezervací - funkce oprava - úprava funkce pro kopírování zahraniční expedice do nového dokladu Datum : 12.10.2007 ------------------ - Vzájemné zápočty - nyní lze i opravovat ! --> navíc lze vyvolat vystavení zápočtu přímo z formuláře "faktury k zápočtu" --> při opravě se načtou aktuální pohledávky a závazky a upraví se o hodnoty již vystaveného a právě opravovaného zápočtu. Poté provedete korekce a zápočet upět uložíte (vytisknete). Před možnou opravou je ovšem nutné "stornovat" případné zaúčtování zápočtu, protože by neodpovídaly hodnoty nedoplatků. Po opravě jej znova zaúčtujte. - Kontrolní sestava k DPH - drobná oprava v prohlížení chybných dokladů Datum : 9.10.2007 ----------------- - z neznámého důvodu se objevila v poslední verzi "chybička" v Daňové kalkulačce - OPRAVENO! Datum : 5.10.2007 ----------------- - drobná úprava v zahraničních expedičních příkazech - rozšíření číselníku rezervací o podrobný výběr Datum : 25.9.2007 ---------------- - úprava k DPH !!! --> nyní lze pracovat s DPH (formulář, kontrolní sestava, souhrnné hlášení atd.) nejen dle OBDOBÍ, ale i podle data uskutečnění zdanitelného plnění - DuZP. To znamená, že "období" již nemusí být pro časové určení DPH. Změnit způsob sledování DPH lze na formuláři "Možnosti nastavení - parametry", záložka "Účetnictví". Tato úprava je určena pro klienty, u kterých nesouhlasí kalendářní a účetní (finanční) měsíc. - výdej všech skladových zásob dle volby s možností doplnění prodejní ceny - drobná úprava ve skladových zahraničních fakturách - v expedici, fakturách, prodejkách je do pole TC (typ ceny) dosazeno "P" v případě výběru partnerské ceny Datum : 3.9.2007 ---------------- - Vizuální úpravy v příkazech k úhradě --> formulář pro příkazy jde už také zvětšovat (funkce resize) --> na formuláři se při výběru k placení ukazuje rovněž kromě celkové částky také i POČET vybraných položek --> číselník (seznam) definovaných mimořádných plateb je přístupní přímo na formuláři na záložce "Mimořádné platby". Pro přidání nebo úpravu seznamu se tedy nemusíte vracet do číselníků. - Tisk sestav - na formuláři pro tisk je zvýšen viditelný seznam dostupných tiskáren (dříve bylo vidět max. 5 tiskáren) - ÚČTOVÁNÍ FAKTUR (Přijatých i vydaných) --> na zúčtovacím dokladu je dole kromě součtu již zaúčtovaných hodnot zobrazena částka, která ještě CHYBÍ k rozúčtování! --> i tento formulář lze nyní zvětšovat - Výsledkové sestavy firmy --> nyní se implicitně nastaví období na výběr jen jednoho (aktuálního) místo dřívějšího od - do - Obecně - zkontrolovali jsme některé formuláře a doplnili dříve používané tvz. klávesové zkratky - jestliže je na formuláři vidět nějaké tlačítko, na které chcete kliknou a má přitom v textu (popisu) tlačítka i podrtžené písmenko, pak stačí na klávesnici stiskout toto písmeno - někdy je to rychlejší než najetí myší :))) - drobná oprava (při velkém seznamu úhradových kontací v prarametrech mohlo dojít k problémům při převodu z minulého roku) - tisk nedokončené výroby - přidány do výběru položky z číselníku zakázek : Smluvní limit a Kalkulovaná cena - úprava výběru v číselníku zakázek Datum : 14.8.2007 ----------------- - oprava problému ve verzi pro SLOVENSKOU REPUBLIKU (kontrolní sestava k DPH) Datum : 27.7.2007 ----------------- - Finanční účetnictví --> Výsledkové sestavy firmy - nyní lze tisknout výsledky i za DATUM od-do. Tato úprava funguje ovšem pouze pro "podnikatele", není přístupná ve verzi pro příspěvkové a neziskové organizace. - Majetek --> drobná úprava v prohlížení (přidána položka "Volná") a přidána 1 sestava "Daňové odpisy - oprávky" Datum : 24.7.2007 ----------------- - Odesílání souboru e-mailem (tisk i archivní soubor) - byla provedena úprava, mohlo by to fungovat i tam, kde to dělalo problémy - zkuste a pokud to nepojede, napište nám prosím - Import (načtení) banovních výpisů - nově přidána Živnobanka (TXT soubor) - drobná úpravička v číselníku firem - při vyplňování DIČ pro fyzickou osobu se v určitém případě automaticky doplnilo IČ, nyní lze pomocí "tlačítka" vedle DIČ toto doplňování vypnout a lze dopsat celé DIČ - Při opravě zahraniční příjemky se přenáší do formuláře původně zadaný kurs a devizy - v seznamu real. i nereal. dokladů doplněn název zakázky při kliknutí do políčka "zakázka" - možnost doplnění\odstranění návaznosti jednotlivých řádků na sklad v expedičním příkazu po kliku na pravé tlačítko myši do políčka "katalog" (stejně jako u objednávek) - upraveno doplnění stálé poznámky z číselníku firem do faktury\prodejky v návaznosti na parametr pro přenos poznámky z expedice do faktury - přidána kontrola na duplicitu odběratelského čísla objednávky při zavádění nových objednávek přijatých Datum : 13.6.2007 ----------------- Číselníky - přidán nový číselník zemí (států) - spolupracuje a adresářem firem - doplňuje název státu a způsob lze zvolit (formulář "Možnosti nastavení - parametry, záložka "ostatní") - pro další využití je nutné zpětně doplnit v adresáři firem u kolonky stát 2-místný kód - tento kód se nikde netiskne - slouží pro interní potřeby a proto lze do číselníku zemí (států) dát i jiný vlastní kód a ten pak využít ... - drobná vizuální úprava číselníku "Poznámky" - na formuláři "Výběr z adresáře" (pro tisk seznamu, štítků, obálek apod.) drobná úprava - lze se vracet na výběr (dříve se musel výběr dělat celý znova) Vstupy - Faktury vydané - pokud je u odběratele v číselníku uvedena vlastní poznámka, přenese se do faktury a na formuláři se na tlačítku pro poznámku objeví malý červený "!" - Devizová banka - při stisku klávesy F2 (dopočet kurzového rozdílu) se autoaticky nabízí kurz z číselníku měn. Kurz se rovněž doplní i v případě, že se najedná o fakturu, tj. při zadání kódu "++" nebo "--". Opravena chybová zpráva na F6 - Interní doklad - načte z předkontací všech 7 řádků (dříve 6) - Faktury přijaté - odstraněn problém při uložení účtování s tiskem (u některých tiskáren se vytisklo a pak zaseklo, doklad nebyl uložen) Evidence faktur - Na formuláři "Prohlížení faktur" (Pohledávky, Závazky) lze zvolit vyledání podle kódu "státu" Různé - Termínový kalendář - nyní lze do kalendáře přidávat i soukromé (privátní) záznamy. Tyto se pak zobrazují pouze uživatelům podle přihlašovacího hesla - ostatní vidí v seznamu jen obecné záznamy - Na formuláři "Možnosti nastavení" (záložka "ostatní") lze nastavit rychlost psaní při zadávání výběrů, např. zakázek. Čím vyšší číslo (1-5), tím máte delší čas na zadání vyhledávané položky - Vzájemné zápočty - na sastavě se v adrese tiskne i "Název státu" - Finanční plán (Rozpočet) nově lze třídit a tisknout i podle dalších kódů (UZ, ODPA) Skladová evidence a objednávky - Přidána možnost exportu dat do formulářů : Skladové doklady real., nereal., Skladové a Kmenové karty, Deníky objednávek přijatých, vydaných - Ukončení objednávky možno zadat pomocí tlačítka "Další možnosti" Nedokončená výroba - rozšířeno o možnost zadání dalších 3 externích vstupů Datum : 27.4.2007 ----------------- - kontrolní sestava k DPH - upravena tisková sestava -> přidány mezisoučty za kódy 410,420 atd. - automatická kontrola na existenci výdejky při výdeji z dodacího listu - nový parametr pro automatickou kopii poznámky z expedice do poznámky na faktuře\prodejce Datum : 17.4.2007 ----------------- - doplněny nové parametry pro objednávky - možnost automatické kopie poznámky z kmenové karty zásob do poznámky v objednávkce - automatická kontrola na existenci daňového dokladu při prodeji z dodacího listu Datum : 12.4.2007 ----------------- - definitivně (doufám) odstraněn možný problém (3.pokus) - na formuláři "kontrolní sestava DPH" - všem se moc omlouváme za způsobené problémy. - možnost přepočtu skladové faktury do zahraniční ceny včetně recyklačního příspěvku Datum : 3.4.2007 ----------------- - odstraněn možný problém (2) - na formuláři "kontrolní sestava DPH" - za určitých okolností mohlo dojít ke zrátě dat. Raději si program aktualizujte, bude to jistější. - drobná úprava sestavy "Výkaz zisků a ztrát" pro PŘÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE (jen verze v Kč) Datum : 19.3.2007 ----------------- - drobná oprava - při poslední úpravě (6.3.) výstupu přílazu k úhradě (formát Multicash) bylo omylem zrušeno uložení souboru do přednastaveného adresáře. Datum : 16.3.2007 ----------------- - doplněn automatický přepočet DPH dle parametrů při importu objednávek do expedice - upraven výběr skladových karet - při zadání skladu nabídne jen karty na tomto skladě - úprava účtování skladových dokladů při nastaveném hospodářském roce - okamžité vložení ceny/mj z příjemky do nově založené skladové karty Datum : 6.3.2007 ---------------- - OPRAVEN PŘEVOD DAT Z MINULÉHO ROKU (upravené řešení problémových situací při převedení vydaných faktur) - v příkazech k úhradě - výstup do souboru ve formátu Multicash (už nahrazuje HH:MM místo "AAAA") Datum : 20.2.2007 ----------------- - do objednávek přidán formulář pro stav zásob a objednávek -> Vyýsledkové sestavy středisek i zakázek --> Přidána nová sestava "Hlavní kniha dle středisek a zakázek (resp. zakázek a středisek) --> Přidána nová sestava "Rozbor hodpodaření dle středisek a zakázek (resp. zakázek a středisek) - Příkazy k úhradě - drobná úprava ve exportním souboru pro formát MULTICASH Datum : 16.2.2007 ----------------- - úprava převodu z minulého roku - přidány skladové sestavy, číselníky - nový parametr pro objednávky automatický nápočet nevykrytých objednávek do rezervace Datum : 13.2.2007 ----------------- -> Faktury vydané --> upraven převod z minulého roku - zrychlení při zvýšené bezpečnosti dat --> hromadné zaúčtování již bere i faktury skladové se zaokrouhlením -> DLOUHODOBÝ MAJETEK --> opravena chyba při přepočtu účetních odpisů --> opravena drobná chyba při převodu z minulého roku (u karty s konstantním odpisem a nulovým procentem) Datum : 7.2.2007 ---------------- - v kontrolní sestavě (na obrazovce) je nově přidána kontrola analytických účtů 343 a daňových údajů dle číselníku, tj. program upozorní, že v číselníku jste si nastavili např. pro DÚ "210" analytický účet 343021 a omylem jste zaúčtovali např. v pokladně na účet 343031. Vyplatí se pro ty, kteří kontrolují daňové přiznání a zůstatky účtů 343... v hlavní knize - další dorbné vylepšení exportu do Excelu (viz popis z 31.1.07) - nyní lze uložit i do jiného adresáře nebo na jiný počítač v síti - servisní modul provádí nově i kontrolu duplicit v souboru textů faktur vydaných - drobná oprava ve výstupu pro MULTICASH - exportuje datum splatnosti příkazu k úhradě - oprava uložení pořadí a pozice formulářů pro expedici, prodej a fakturaci ze skladu - možnost nastavení realizace do záporných hodnot u skladů za podmínky zpracování motodou pevných cen a zákazu účtování o pohybech Datum : 31.1.2007 ----------------- - přidány nové sestavy do evidence faktur - sumarizace fakturace, resp. pohledávek/závazků dle zemí - na obecném formuláři pro tisk sestav přidána nová volba -> tisk do EXCELU, zkuste (ještě to není finální, ale funguje lépe než původní varianta (ta zůstala zachována s ohledem na výstup ve formátu DOC a HTML) - na formuláři "Výsledkové sestavy středisek" nová možnost tisku "hlavní knihy dle středisek a zakázek" - Finanční plán - upravena tisková sestava (lepší a volitelné mezisoučty) - skladové expedice, faktury a prodej - zpracování rozšířeno o příspěvek na recyklaci Datum : 8.1.2007 ---------------- - doplněna možnost stažení obrázků pro podklad programu z internetu - program vypisuje i kód chyby při nekorektní archivaci (důležité pro analýzu případných problémů) - možnost dodatečné změny měny u již vystavených objednávek - kontrola na uložení objednávky bez obsahu - rezervace skladových zásob - 1.etapa Stále řešíme: ------------- - tisk tabulky práv podle hesel