Aktualizační protokol systému FIS 3000 ====================================== Datum 13. 03. 2017 - 14:15 -------------------------- Podnikatelé - Finanční účetnictví ********************************* - tisk inventarizace účtů - oprava chyby při načítání účtu některých účtů (349) Datum 09. 02. 2017 - 12:15 -------------------------- Podnikatelé - Finanční účetnictví ********************************* -- s ohledem na níže uvedené je v každém případě je NUTNÉ po této aktualizaci provést "Aktualizaci ze vzoru" na formuláři "Účtová osnova" (2. volba na tlačítku "Další možnosti") -- oprava tvorby výkazů (Rozvaha a VZaZ), pro fimry účtující hospodářský rok. -- oprava výpočtu výkazů pro generování XML souboru pro "Daňové přiznání PO" na portálu EPO Příspěvkové organizace ********************** PAP - přidána nová část XVII (vysvětlení některých položek). Zadávání hodnot je přístupné z menu "Příspěvkové organizace", podmenu PAP, volba "Formulář pro vyplnění části XVII". Datum 24. 01. 2017 - 12:30 -------------------------- - opět DPH - a opět oprava sestavy -- Sumarizace DPH - výpočet vypořádacího koeficientu (upraven text k vypořádacímu koeficientu, tj. "když 0-94, tak se nyvyplňuje" -- Sumarizace DPH - přehled přiznání a úhrad (doplnění chybějících položek 2. snížené sazby (10%) s kráceným koeficientem) Datum 23. 01. 2017 - 13:20 -------------------------- - DPH - oprava sestavy -- Sumarizace DPH - výpočet vypořádacího koeficientu (chybný výpočet v případě rozdílného nákladového období a období pro DPH) -- Sumarizace DPH - přehled přiznání a úhrad (chyba v součtu za přijatá plnění) Pozn. formuláře DPH i XML výstupy jsou beze změny a v pořádku Datum 19. 01. 2017 - 17:30 -------------------------- 2. dnešní aktualizace Příspěvkové organizace ====================== - oprava exportu dat pro CSUIS (změna v rozvaze) Datum 19. 01. 2017 - 13:00 -------------------------- Účetnictví - Inventarizace účtů a majetku - 2. úprava tisku sestavy "Inventurní soupis účtů" - zrušen tisk místa a datumu prováděné inventury (tj. vrácen stav roku 2015) Pozn. Tato sestava je určena primárně pro PŘÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE, ale mohou ji použít i podnikatelské subjekty. NEZISKOVÉ ORGANIZACE ==================== - Nové výkazy Rozvaha a Výkaz zisků a ztrát za rok 2016 !!! --- Po aktualizaci je nutné spustit "Aktualizaci ze vzoru" na formuláři "Účtový rozvrh", volba "Další možnosti". Pokud se zobrazí nepotřebné (zrušené) účty, povolte jejich vymazání. Bude-li na některém z těchto zrušených účtů pohyb, proveďte přeúčtování na nový odpovídající účet. "Aktualizace ze vzoru ", resp. kontrola účtů musí být před tvorbou výkazů bez chyb. Datum 12. 01. 2017 - 19:00 -------------------------- Účetnictví - Inventarizace účtů a majetku - oprava chyby při tisku sestavy "Inventurní soupis účtů" Pozn. Tato sestava je určena primárně pro PŘÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE, ale mohou ji použít i podnikatelské subjekty. Příprava roku 2017 - návod ========================== -- 1. na síti nepracují s programem roku 2016 jiní uživatelé -- 2. spustíte program (tzv. Servisní modul) roku 2016, ale POZOR, Nekliknete na "spustit FIS3000", tj. nedostanete se až k zadání hesla, ale klikněte na "Další možnosti". -- 3. Na tomto formuláři kliknete na tlačítko "Příprava nového roku" -- 4. Program nastaví nový adresář, do kterého se má instalovat (vizuálně zkontrolujte, zda je to O.K.) -- 5. Přečtěte si pokyny na tomto formuláři a pak Klikněte na tlačítko "Založit nový (příští) účetní rok". -- 6. Na ploše počítače, ze kterého jste založení provedli se automaticky vytvoří nová ikonka s popisem "FIS3000 pro rok 2017". -- 7. Ikony pro spouštění roku 2017 na ostatní počítačích v síti musíte vytvořit sami (postup níže). -- 8. >>> pokračujte dále dle návodu Jak vytvořit ikonu (zástupce) na jiném počítači: -- 1. Na stávající ikonku (2016) klikněte 1x (pouze označit - zamodrat, ne spustit) -- 2. na klávesnici stiskněte CTRL + C a hned CTRL + V (kopírovat a vložit) -- 3. Na ploše se objeví nová ikonka s popisem "Kopie - FIS3000 ...pro rok 2016" -- 4. Označte 1x kliknutím tuto novou ikonku a stiskněte klávesnici F2 (přejmenovat) a vymažte text "Kopie - ", opravte 2016 na 2017 a Enter -- 5. Znovu na ikonku klikněte, ale nyní PRAVÝM tlačítkem myší a z nabídky vyberte "Vlastnosti" -- 6. Na formuláři opravte v prvních 2 řádcích výskyt 2016 na 2017. Pozor, musíte vše ostatní zachovat, vyměníte pouze číslice 16 za 17. -- 7. Dole klikněte na "Použít" a O.K. -- 8. KLikněte 2x na novou ikonku s rokem 2017 a zkontrolujte, zda se rozjel opravdu správný účetní rok. Výše uvedeným postupem docílíte vytvoření čistého účetnictví pro rok 2017. ALE POZOR! Toto nové účetnictví je v podstatě prázdné. Proto nyní : 1. Zajistěte, aby nebyl spuštěn rok 2016 (ani na vašem počítači) 2. Spustíte rok 2017. 3. Po zadání hesla (na začátku stejné jako v roce 2016 a které si později můžete změnit na nové) zvolíte nabídku Obsluha, a pak poslední Převody dat z minulých období. Nyní vyberete adresář s rokem 2015 (obvykle ...\COMP2016) a O.K. 4. Objeví se formulář, na kterém při tomto prvním spuštění zaškrtnete pouze volby Parametry a Číselníky (obě jsou v levém horním rohu). Můžete i faktury, ale to lze i později, pro tuto chvíli vám stačí pouze tyto 2 volby. ČÍSELNÍKY (a parametry) už vícekrát nepřevádějte. Opakovaný převod číselníků by způsobil, že vámi již nastavené dokladové řady by se opět přepsaly do stavu roku 2017 a vy byste je museli znovu upravovat. 5. Nyní provedete aktualizaci účetního roku 2017 - Tato aktualizace kromě jiného obsahuje úpravy pro nový rok 2017. (pro vysvětlení : stávající program sice pracuje s daty pro rok 2017, ale sám je pořád ve verzi 2016, neznal by nové úpravy apod.). 6. Program je připraven pro účtování v novém roce a jako první krok nastavíte DOKLADOVÉ ŘADY a účetní oblasti pro rok 2017. 7. Můžete začít s vystavováním faktur, pokladnou, atd. tj. běžnou činnost. 8. Převody dat z minulého roku můžete provádět již bez omezení - faktury, počáteční stavy účtů atd. 9. Podklad pro rok 2017 získáte následovně : volba Možnosti nastavení - parametry, pak poslední záložka Vzhled, na ní klikněte na obrázek vpravo nahoře. Pak si můžete pomocí tlačítka "Natáhnout z internetu" vybrat něco z naší nabídky, dáte "Zkusit na 2 sec" a pak uvidíte, zda jo nebo ne. Anebo si najdete nějaký svůj v počítači. Zatím je na netu jen pár základních, v nejbližší době ještě přidáme další. Datum 09. 11. 2016 - 13:00 -------------------------- - Export dat do Excelu (XLSX) - oprava formátu pro pole typu datum - Homebanking B (načtení výpisu z banky) - oprava chybné vazby na číselník 'konstatní symboly' při nevyplněném čísle účtu - ještě jedna oprava tohoto : vrácena kontrola na duplicitní VS při zadávání přijatých faktur (nyní opět hned po výběru firmy + na konci jako dosud)) + další úpravy pro EET Datum 03. 11. 2016 - 14:00 -------------------------- - Při tisku 'Přiznání k DPH se zběžně kontroluje dosažení limitu 8 mil. Kč pro nutnost podávat hlášení INTRASTAT. Tuto kontrolu lze vypnout ne formuláři 'Možnosti nastavení' na záložce ´Učetnictví'. - Registry Ares a kontrola partnerů --- změna vazby na Insolvenční rejstřík s kontrolou účtů --- vylepšena zpětná vazba s databází VIES (plátci DPH v EU) - program rozezná, zda firma není registrovaná nebo jen není systém VIES právě dostupný (probíhají na něm pravidelné aktualizace a bývá odpojen) - EET - Elektronická evidence tržeb --- tato veze již umožňuje evidovat tržby a má již připravena všechna nastavení --- podrobný popis bude brzy zveřejněn na našich stránkách - Sklady a objednávky -- skladová inventura rozšířena o zadání MNOŽSTVÍ2 včetně importu z externího souboru -- možnost přidání prefixu do katalogového čísla na kmenové kartě zásob (parametry) -- výběr položek z OP do OV -> přidána možnost agregace položek dle sklad, katalog - Různé -- vrácena kontrola na duplicitní VS při zadávání přijatých faktur (nyní opět hned po výběru firmy + na konci jako dosud)) - QR faktury -- tisk 'obrázku' na vaše odběratelské faktury je hotov -- na možnosti 'načítání dodavatelských faktur z QR kódu' zdárně pokračuje a blížíme se do finále (trochu nás zdrželo EET) Datum 26. 09. 2016 - 11:45 -------------------------- - Příkazy k úhradě -- jen připomínáme, že chyba "Partner" z dopolední aktualizace 22. 9. 2016 je opravena touto nebo až 2. aktualizací téhož dne - Účetnictví -- oprava chyby (duplicitní řádky) při tisku sestavy dle zakázek / středisek při výběru a výběru prázdné zakázky nebo střediska - Faktury vydané -- oprava chyby při zaúčtování vytvořené kopie z existující faktury a nastaveném třídění dle názvu odběratele Datum 22. 09. 2016 - 12:15 -------------------------- Příkazy k úhradě - mimořádné platby - oprava chyby "partner" Datum 22. 09. 2016 - 10:00 -------------------------- Příkazy k úhradě - oprava chyby "kod_zeme" - vznikla v souvislosti v přidáním nového formátu XML. DPH - oprava na formuláři Přiznání - na 1. straně se úplně dole mění malinkaté číslíčko 19 na 20 :-) Datum 21. 09. 2016 - 11:00 -------------------------- - EET (Elektronická evidence tržeb) -- na komunikaci s EET pracujeme a do zahájení první vlny bude program připraven. Bohužel zatím není vše úplně jasné a testování je možné jen v omezeném režimu. Sledujte naše stránky, v sekci "Rady, návody, účtování" bude brzy přidán dokumet s tímto tématem. - Příkazy v cizí měně (jen EUR!) -- přidán nový formát exportu (XML - SEPA) do bankovních programů. Tento formát je nový a vychází ze směrnice EU pro platby uvnitř Evropské unie. XML soubor lze zvolit pro příkazy v cizí měně, ale i v přípazech tuzemských pro úhradu EUR z korunového účtu! Podmínkou je nastavení IBAN a BIC/SWIFT v číselníku účtů a u partnera musí být vyplněn alespoň IBAN. - Finanční účetnictví -- Rozbor hospodaření dle středisek / zakázek - upraveny sestavy a přidány nové s tiskem plánu a plnění - DPH -- od srpna platí nový vzor formuláře Přiznání k PDH č.20 (odpovídající pokyny 5412_16 jsou na stránkách MF ČR). Z pohledu programu vcelku žádná změna, jen drobné úpravy na papírové sestavě, exportní XML je beze změny. Ovšem změnila se obsahová náplň (paragrafy) na některých řádcích. Konkrétně jde o ř. 7 a 8, 12 a 13, 62 a v části pro neplátce body 3 a 4. Současně se trochu mění i popis oddílu A.2 v Kontrolním hlášení. -- upozorňujeme na skutečnost, že od 1. 10. 2016 se rozšiřuje režim přenesení daně i na telekomunikační služby - Objednávky -- přidána možnost zadání Množství2 do objednávek -- přijaté objednávky - přidána možnost rozlišení typu objednávky na běžnou nebo interní, dle typu pak více možností vykrytí Datum 06. 09. 2016 - 14:30 -------------------------- Další úprava čtení z databází ARES (kontrola registrovaných účtů) a VIES (plátci DPH) Datum 30. 08. 2016 - 15:00 -------------------------- - Příkazy k úhradě - Export dávky ve formátu ABO (KPC soubor) - oprava chybného (mého) účtu (ztratilo se předčíslí účtu) - Oprava kontroly účtů partnerů v registru ARES (občas se hlásil účet jako neexistující, ale v registru byl uveden) Datum 25. 08. 2016 - 11:30 -------------------------- - Kontrolní hlášení -- přidána samostatná kontrola na DIČ v odpovídajících oddílech - nová komunikace s registry ARES --------------------------------- - údaje o partnerech se prověřují (a doplňují) při : --- vkládání nových do adresáře (IČ, DIČ, adresa, č. účtu) --- zapsání dodavatelské faktury --- vystavení odběratelské faktury --- vystavení příkazu k úhradě Seznam kontrolovaných registrů se nastavuje v programu na formuláři "Možnosti nastavení", záložka ostatní. Upozorňujeme, že kontroly mohou v závislosti na vašem připojení k netu a vytížení serverů ARESu trvat déle. Pozn : kontrolují se dostupné informace, zda je veden v Insolvenčním rejstříku, zda je plátce DPH, zda není nespolehlivý, kontroluje se i číslo účtu - zda je v seznamu evidovaných účtů (ale zjistili jsme, že registr nemá vždy aktuální informace) - QR faktura -- aktuálně probíhá testování tisku QR kódu s obsahem faktury. Finální verzi uvolníme koncem příštího měsíce. -- skenování kódu pro dodavatelské faktury je rovněž ve stadiu testů. - Evidence majetku -- odpisový plán - varianty : jen plán, skutečnost+plán, jen skutečnost -- jednoletý odpisový plán pro PO : načte skutečné odpisy a dopočte plán do konce roku - Objednávky a skladová evidence -- úprava celkové (globální) slevy - vypočítává se nově z ceny upravené (nikoli základní) -- úprava nápočtu a sestavy inventurního soupisu zásob (nápočet cen v nerealizovaných dokladech) -- skladové kontroly jsou doplněny o příjemky a výdejky bez uvedeného daňového dokladu -- oprava chyby při realizaci dokladu : převod-výroba -- stav zásob - výpočet objednaného množství je zohledněn i o případné "překrytí" objednávky + další úpravy Datum 29. 04. 2016 - 11:30 ---------------------- Účetnictví pro podnikatele -- Výkaz zisků a ztrát a Rozvaha (oprava hodnot sloupců pro minulé období) Datum 25. 04. 2016 - 14:00 ---------------------- - Kontrolní hlášení -- oprava (pokud nebyly doklady v části B3, tak nebyla vyplněna kontrolní tabulka pro DÚ 40 a 41 (B2+B3) - Skladová evidence -- výběr a barevné rozlišení Expedičních příkazů podle stavu zpravování PŘÍSPĚVKOVÉ OGRANIZACE --------------------- PAP úprava seznamu účtů a změna formátů XML souborů + další úpravy Datum 21. 04. 2016 - 11:45 ---------------------- Přidány výkazy v němčině (Rozvaha a Vzaz) Objednávky přijaté - možnost zadání celkové slevy za dodávku PŘÍSPĚVKOVÉ OGRANIZACE ================= - Příloha PO - oprava ukládání textu částí A1. - A6. Datum 14. 04. 2016 - 12:00, 14:50, 22:20 --------------------------------- + 22:20 Příloha - oprava sloupce minulé období Rozvaha - oprava chybějící tečky D.III.1. Objednávky přijaté - přidáno uplatnění množstevních slev a porovnání s minimální cenou - hlášení o povinnosti odběru za hotové + 14:50 Příloha PO - oprava součtu v části A4, řádek 65 PŘÍSPĚVKOVÉ OGRANIZACE ================= - chyba v XML souboru Rozvaha (místo B.II. je omylem uvedeno B.I.). Tisková sestava byla O.K. -- po aktualizaci je nutné vytvořit XML soubor Rozvaha znovu a opět poslat na CSUIS Datum 13. 04. 2016 - 10:30, 12:00 a 13:30 ---------------------------------- PŘÍSPĚVKOVÉ OGRANIZACE ================= + 13:30 oprava tisku Výkazu zisků a ztrát, sloupec 'Minulé období' + 12:00 oprava účtů "korekce" pro Rozvahu - Úprava účetních výkazů (Výkaz zisků a ztrát, Rozvaha a zejména Příloha) -- změna je na sestavách i exportovaných XML souborech pro CSUIS -- Je nutné : na formuláři 'Účtová osnova' spustit na tlačítku Další možnosti 'Aktualizaci ze vzoru'. Kontrolní hlášení -- drobné opravy (rychlá odpověď na výzvu) Skladová evidence a objednávky -- Stav zásob - exportuje se hodnota dispozičního stavu dle nastavení dispozic v objednávkách -- při vykrývání objednávek přijatých se zobrazí dispoziční stav zásob -- do expedičního příkazu se přenáší z OP způsob úhrady a způsob dodání - pak i do následných dokladů + drobné úpravy Datum 07. 04. 2016 - 09:40 ----------------------- - Faktury vydané -- prohlížení faktur a pohlednávky --- oprava třídění dle kritérií --- k fakturám přidán rozpis podle fakturačních skupin (pokud jsou nastaveny) a přenosu DP (v hodnotách bez DPH) - Informace o školení + program a přihláška zveřejněny na našich stránkách www.compex.cz Datum 05. 04. 2016 - 12:00 ----------------------- - Oprava Výkazu zisků a ztrát pro podnikatele (v HV nezapočten ř. 7, úč. sk. 58) Datum 04. 04. 2016 - 14:45 ----------------------- - Finanční účetnictví pro podnikatele -- Nové (upravené) sestavy : Výkaz zisků a ztrát a Rozvaha -- Je nutné : na formuláři 'Účtová osnova' spustit 'Aktualizaci ze vzoru'. Poté přeúčtovat zpětně od počátku roku všechny účty sk. 61 a 62 na sk.58 (viz účetní standard 024) --- Ze změn provedených ve směrné účtové osnově upozorňujeme zejména na následující: 58 – Mimořádné náklady: od roku 2016 skupina 58 - Změna stavu zásob vlastní činnosti a aktivace 61 - Změny stavu zásob vlastní činnosti: nově nahrazeno skupinou 58 62 – Aktivace: nově nahrazeno skupinou 58 68 - Mimořádné výnosy: zrušeno --- změnu těchto účtů je třeba provést i v datech pro výpočet Výkazu zisků a ztrát pro miniulé období - Expediční příkazy -- přidána možnost označit fakturační skupiny přímo na EP - přenos do následných daňových dokladů + drobné další úpravy Datum 21. 03. 2016 - 21:30 -------------------------- - Skladová evidence -- Přecenění prodejních cen --- rozšířeno o import ceníků z externího zdroje -> strukturu externího souboru získáte prostým exportem "ceníku zásob pro skladovou kartu" do tabulky XLS (Excel) --- ponecháme první řádek tabulky s popisem, zbytek dle potřeby upravíme, vymažeme, doplníme --- po editaci soubor uložte jako .CSV (textový soubor s jednotlivými poli oddělenými středníkem) --- je možné upravit, přecenit nejen prodejní ceny A až E, ale i minimální prodejní cenu a 4 množstevní slevy --- věnujte pozornost dalším možnostem, které je možné u jednotlivých údajů využít : ---- přepsat vždy novou hodnotou -> nová hodnota vždy nahradí původní, i když je původní hodnota nenulová a nová = 0 ---- zachovat původní hodnotu v ceníku když je nová = 0 ---- smazat všechny ceny -> u všech položek označených pro přecenění dojde k vynulování hodnot v ceníku !!! --- hledání konkretní karty, katalogu lze pomocí tlačítka Výběr nebo pravým klikem myši ve sloupci Katalog -- Skladové karty - tlačítko Přidat novou kartu --- hledání konkretní karty, katalogu lze pomocí tlačítka Výběr nebo pravým klikem myši ve sloupci Katalog Datum 16. 03. 2016 - 18:00 ----------------------- - Kontrolní hlášení -- oprava kontroly DIČ/VAT - Informace k metodice účetnictví 2016 pro podnikatele --- zatím nepoužívat, výsledky neodpovídají skutečnosti! --- na nových výkazech se stále pracuje, dokončení plánujeme pořád ještě do 31. 3. 2016 Datum 11. 03. 2016 - 14:10 ----------------------- - oprava expedičních příkazů Datum 11. 03. 2016 - 11:40 ----------------------- - Kontrolní hlášení -- doplněny nové a zrušeny nadbytečné kontroly - Krajské příspěvkové organizace -- export dat je doplněn o pole "popis účetní operace" - Informace k metodice účetnictví 2016 pro podnikatele --- na nových výkazech se stále pracuje, dokončení plánujeme do 31. 3. 2016 - Objednávky přijaté -- nápočet dispozičního množství na kartě (zohledněny ukončené OP dle fajky i datumu) -- předvyplněn údaj VYSTAVIL dle hesla -- předvyplněno STREDISKO dle dokladové řady -- automatické současné doplnění příslušných datumů při fajfknutí POKRYTO, UKONČENO -- při vykrývání OP se přenáší do záhlaví EP i OBJEDNAVKA, v případě vykrývání více OP je v EP doplněno HROMADNA -- datum dodání z OP se přenáší do EP dat_expedice - je-li hromadná obj. datum expedice = datum vystavení -- přenos poznámky z OP do poznámky EP (dle nastaveného parametru v parametrech pro objednávky) - Expediční příkazy -- přidán Způsob dodání a Způdob úhrady do EP - přenáší se z OP a pak dále do FV a PV -- možnost zadání jednotkové i celkové ceny (při variantě vstupu cen včetně DPH - pak rozpočet dle množství) -- přidání prázdného řádku má předvyplněnou zakázku a středisko ze záhlaví dokladu - Skladová evidence -- skladové inventury - přidáno hledání KATALOG na pravém tlačítku myši ve sloupci katalog - Majetek -- odpisový plán majetku jednoletý pro příspěvkové organizace - načte skutečné odpisy a dopočte plán do konce roku Datum 21. 02. 2016 - 20:30 ----------------------- - Kontrolní hlášení -- úprava kontroly "jinak zařazených dokladů" -- do chyb se již nevypisuje úhrada nebo vratka DPH zúčtovaná v bance - Přiznání k DPH -- v případě čtvrtletních plátců možnost tisku jen 2. strany formuláře Přiznání k DPH za 1 měsíc bez nutnosti měnit v parametrech nastavení. Použití jako pracovní sestavy pro porovnání a doložení ke kontrolnímu hlášení -- do chyb se již nevypisuje úhrada nebo vratka DPH zúčtovaná v bance Datum 16. 02. 2016 - 11:40 ----------------------- - Kontrolní hlášení -- oprava načítání dokladů s kombinovaným plněním (běžné + přenos na 1 dokladu) -- oprava automatického doplňování ev. č. dokladu z VF - Vydané faktury -- úprava v tisku fakury - nově se vytiskne v pravém horním rohu evidenční číslo dokladu (pokud je jiné než VS) a také variabilní symbol, rovněž pokud je vyplněno evid.č.dokladu a pak se také vytiskne i vaše interní číslo dokladu. Příspěvkové organizace =============== Upozornění: - před odesláním výkazů na CSUIS doporučujeme provést na formuláři pro účetní rozvrh 'Aktualizaci ze vzoru' (2. volba na tlačítku 'Další možnosti') Datum 16. 02. 2016 - 11:40 ----------------------- - Kontrolní hlášení -- oprava kontrolních součtů - Faktury vydané -- oprava chyby při tisku (vznikla v souvislosti s novými úpravami pro QR kody) Datum 15. 02. 2016 - 21:40 -------------------------- - Kontrolní hlášení -- oprava tisku sestavy -- doplněny nové kontroly, např. na 1 dokladu nelze použít 2 různé oddíly KH Datum 11. 02. 2016 - 12:30 -------------------------- - Kontrolní hlášení -- doplněny úpravy vyplývající z posledních informací a návrhů z uskutečněných 'miniškolení' - číselník kódů pro přenesení daňové povinnosti byl zredukován na základní kódy a doplněn o nové kódy 18, 19 a 20 -- staré nomenklaturní kódy přenosu ve smyslu přílohy č. 5 (odpad, šrot) byly odstraněny, nově se používá pouze kód 5 + další drobné úpravy Datum 02. 02. 2016 - 12:00 ----------------------- - a opět Kontrolní hlášení --- kontrolní součty - zrušeno tlačítko, je vytvořena samostatná záložka včetně tisku --- oprava součtování při změně záložky (oddílu) --- mini školení, která jsou naplánována na 3.2. a 9.2. 2016 jsou plně obsazena. Přihlášeným na 3.2. byly již rozeslány potvrzovací maily. Na termín 9.2. je budeme posílat v pátek nebo nejpozději v pondělí. Nepředpokládáme zrušení akce, ale jen pro případ.... Další zatím není v plánu, ale není vyloučeno, ukáže se podle reakcí z těchto dvou. Datum 27. 01. 2016 - 12:00 ----------------------- - Kontrolní hlášení --- další oprava, přidána možnost hledání --- přidáno evid. číslo dokladu i na vydané faktury (např. kvůli CCS), vyplňuje se pouze v případech, kdy je jiné než VS! --- už je možnost zadávat čísla dokladů s písmeny na interních a pokladních dokladech. Pokud je budete používat, je nutné uvést na všechny řádky, kterých se to týká, tj. k základu i k DPH Datum 21. 01. 2016 - 11:00 ----------------------- - Kontrolní hlášení --- další oprava, už by skoro mělo být hotovo :-) --- na možnosti zadávat čísla dokladů s písmeny na interních a pokladních dokladech se stále pracuje... Datum 20. 01. 2016 - 13:40 ----------------------- - Kontrolní hlášení --- program umí zařadit doklady do kontrolního hlášení i bez uvedení kódů KH (pracuje s DÚ, SH_EU a kódem pro PDP). Obecně vzato, pokud nemáte doklady, které se nějak "vymykají", pak tam žádné vyplnění pole KH není třeba. Program ale bude v případě jejich uvedení doklady porovnávat s očekávaným kódem oddílu a bude-li jiný, pak se objeví v seznamu "jinak zařazených". Může tedy nastat situace, že vám budou po této aktualizaci figurovat nejaké doklady v tomto seznamu a bylo by dobré je zkontrolovat. --- upraven formulář, přidány záložky pro jednotlivé oddíly, samostatná záložka pro chyby. Je přidána i záložka, kde se zobrazují doklady "jinak zařazené", což ovšem neznamená, že jde o chyby. Mohou to být např. doklady, které jsou v B.2., ale mají částku menší než 10 tisíc - může se jednat o kombinované plnění s přenosem DP. --- zadávání evidenčních čísel dokladů s písmeny zatím v interních a pokladních dokladech je v řešení. Pokud takové máte, zatím si je poznačte a po dokončení úprav se k nim vrátíte a dopíšete správná čísla dokladů --- na celé problematice i nadále pracujeme a upravujeme podle aktuálního stavu a dostupných informací --- na stránkách www.compex.cz je v sekci "Rady, návody, účtování" aktualizován dokument "kontrolní hlášení - obecné informace" - Převod dat z minulých období --- oprava - z roku 2015 se nepřevedly do 2016 faktury s plněním jen s 2. sníženou sazbou 10%). Pokud takové máte, proveďte převod znovu. Datum 12. 01. 2016 - 11:50 ----------------------- - Kontrolní hlášení --- opravena chyba při spuštění formuláře (vyskytovala se jen v některých případech) --- doplněn nový formulář pro generování (export ) XML souboru pro EPO včetně možnosti vytvoření XML pro tzv. rychlou reakci na výzvu. Tento formulář se spustí ze základního kliknutím na tlačítko 'Generovat XML' - obecně : -- hlášení se vytvoří z účetních dokladů, ne faktur! Princip je shodný s tiskem 'Přiznání k DPH' Proto je třeba mít faktury k dni generování již zaúčtované. -- program umí zařadit doklady do jednotlivých oddílů automaticky i bez vyplněných oddílů, ale pokud má být doklad zařazen z nějakého důvodu jinam, je potřeba to na dokladu uvést. Např. přijaté plnění s celkovou hodnotou pod 10 tisíc, které by automaticky bylo zařazeno do části B.3., ale má být v oddíle B.2. ('zálohová' faktura za elektřinu). Systém pak tento doklad přesune do B.2. -- u přenostu DP je od 1.1.2016 kód součástí jednotlivých účetních dokladů (sloupec PDP) -- při načtení na EPO je požadováno vyplnění e-mailu nebo ID datové schránky. Obojí se zadává na formuláři 'Možnosti nastavení'. Ale pozor, ID DS je 7-místný kód vaší schránky, ne vaše přihlašovací jméno! -- pracovní tisková setava kontrolního hlášení je sice již připravena, ale není zatím ve finální podobě, ještě se budou nějaké přidávat, resp. upravovat. Zřejmě přidáme sestavu, ve které budou rozepsány i doklady, které jsou v hlášení sečteny do oddílů A.5. a B.3. - obecná účetní legislativa --- jak jsme vás již informovali, došlo u určitým změnám v účtové osnově a tisku výkazů, ale zatím čekáme na vydání dalších předpisů. Poté budeme řešit celkové úpravy. Datum 07. 01. 2016 - 12:50 ---------------------- - Kontrolní hlášení 1. na všech formulářích s účtováním je přidáno tlačítko "Kontrolní hlášení" --- toto tlačítko umožňuje určit (nastavit) vlastnosti dokladu pro generování KH a obsahuje pole pro Oddíl (A1, A2, ..., B3), Režim PDP (SH_EU), Kód PDP, Kód režimu plnění (cestovní služba) Zatím pracujeme pořád na verzi, která by měla minimalizovat nutnost vyplňovat všechny údaje. V současné chvíli je to nastaveno tak, že se vlastně nastavení "Oddílu KH" ani neberou v potaz a kontrolní hlášení pracuje s doklady na základě kódů pro DPH (DÚ). To ale nebude trvale možné, protože byly v průběhu prosince v rámci úprav a novém výkladu stanoveny podmínky, kdy se doklad zařazuje jinam, než bychom předpokládali např. podle limitu 10. tis. 2. do účetních dokladů přibyly nové sloupce --- KH - označuje oddíl, do kterého má být účetní doklad, resp. řádek zařazen. Program zařadí doklady do odpovídajícího oddílu i bez vyplnění --- PDP - označuje Kód předmětu plnění pro případ přenosu daňové povinnosti (1, 3, 4, ... , 19,20). Tento kód musí být vyplněn v případě přenosu DPH, tj. kod SH_EU = 9. Dřívější seznam "Evidence pro daňové účely" již program pro doklady od 1.1.2016 nepoužívá a také tuto evidenci nelze na EPO v tomto roce ani použít (ale je funkční pro případy účtování v hospodářském roce) 3. V menu Účetnictví, Sestavy pro DPH..., je nová volba "Kontrolní hlášení". Na tomto formuláři se stále pracuje a doplňují se kontroly dokladů, ale můžete si jej zkusit. Již nyní by měl umět vytisknout sestavu a vytvořit XML, které si můžete zkušebně natáhnout na EPO. Kromě toho došlo k ke změně Vyhlášky 500, která přináší určité změny (ruší se 011, celá skupina 62... (přechází na 58), ruší se mimořádné náklady atd.) O úpravách v programu a krocích , které budete muset udělat, vás budeme průběžně informovat. - Majetek --- Prohlížení dlouhodobého majetku - přidán výběr a hromadné operace (další možnosti) --- Úprava odpisového plánu majetku PO - uvažují i se karty, které byly vyřazeny v průběhu roku (dříve nebyly vybrány) --- Inventura majetku - přidána možnost výběru místa nebo střediska, srovnávací tisk odlišného místa a stř. nebo hromadná změna místa a stř. vybranými --- Dlouhodobý majetek-podnikatelé - možnost nastavení vlastní délky účetních odpisů ve všech odpisových skupinách - Objednávky přijaté --- Oprava stavů položek OP včetně řádků bez návaznosti na sklad --- Úprava deníku OP - celková cena za celou OP je vypočtena z ceny po slevě --- Oprava chyby - přečíslování nové objednávky, pokud došlo k uložení až po tisku - Expediční příkazy --- Přidána možnost stanovení stavů rozpracovanosti EP - povolení ke zpracování, vychystáno, ukončeno --- pokud je příznak Vychystáno, Ukončeno, nelze opravovat doklad (změna příznaků jen správce programu) - Skladová evidence --- Nový formulář pro skladovou inventuru s možností importu z externího TXT souboru (dle příslušných pravidel) + generování dokladů inventárních rozdílů --- Stav zásob - opraveny funce tlačítek - stav nad a pod limitem --- Číselník Účetní kontace skladů - po spuštění na volbu provede nahrazení kontací ze zrušené skupiny "61" na "58" - POZOR - je nutné doplnit tyto účty do účetního rozvrhu - Výroba --- Číselník Kalkulační vzorec-popis - po spuštění na volbu provede nahrazení kontací ze zrušené skupiny "61" na "58" - POZOR - je nutné doplnit tyto účty do účetního rozvrhu Datum 30. 12. 2016 - 16:00 -------------------------- Obecné informace ke změnám od 1.1.2016 ====================================== - Kontrolní hlášení --- Na úpravách se ještě pracuje, ale nová verze, která bude k dispozici od 4. nebo 5. ledna 2016 už bude se základními údaji pro KH počítat. Očekávejte častější aktualizace... - Účetní metodika --- Od 1.1.2016 se mění Vyhlášky 500, 501, 502 atd. které upravují mj. účtový rozvrh a uspořádádní Rozvahy, Výkazu zisků a ztrát i přílohy. Této změny se nemusíte nějak obávat, dojde ke zrušení několika účtů a přesunutí jejich obsahu na jiný. Jako obvykle se také mění názvy (asi posté...). --- Tyto úpravy budeme do programu s ohledem na aktuálnost doplňovat postupně. --- Český účetní standard pro podnikatele (024), který má upravovat přechod účtů na rok 2016, zatím nebyl vydán. Lze již nyní připravit program pro rok 2015? Ano, ale doporučujeme ji provést až po Novém roce a čím později to uděláte a čím více dokladů zaúčtujete do roku 2015, tím to bude lepší. Ovšem pokud vás k tomu okolnosti nutí, můžete použít níže uvedený návod, my ale předpokládáme, že mezi svátky zřejmě nebudete vystavovat faktury s lednovým plněním. Takže raději počkejte alespoň do 1. pracovního dne roku 2016 a můžete se do toho v klidu pustit, je to otázka jen několika málo minut. Příprava roku 2016 - návod ========================== -- 1. na síti nepracují jiní uživatelé -- 2. spustíte program (tzv. Servisní modul) roku 2015, ale POZOR, Nekliknete na "spustit FIS3000", tj. nedostanete se až k zadání hesla, ale klikněte na "Další možnosti". -- 3. Na tomto formuláři kliknete na tlačítko "Příprava nového roku" -- 4. Program nastaví nový adresář, do kterého se má instalovat (vizuálně zkontrolujte, zda je to O.K.) -- 5. Přečtěte si pokyny na tomto formuláři a pak Klikněte na tlačítko "Založit nový (příští) účetní rok". -- 6. Na ploše počítače, ze kterého jste založení provedli se automaticky vytvoří nová ikonka s popisem "FIS3000 pro rok 2016". -- 7. Ikony pro spouštění roku 2016 na ostatní počítačích v síti musíte vytvořit sami (postup níže). -- 8. >>> pokračujte dále dle návodu Jak vytvořit ikonu (zástupce) na jiném počítači: -- 1. Na stávající ikonku (2015) klikněte 1x (pouze označit - zamodrat, ne spustit) -- 2. na klávesnici stiskněte CTRL + C a hned CTRL + V (kopírovat a vložit) -- 3. Na ploše se objeví nová ikonka s popisem "Kopie - FIS3000 ...pro rok 2015" -- 4. Označte 1x kliknutím tuto novou ikonku a stiskněte klávesnici F2 (přejmenovat) a vymažte text "Kopie - ", opravte 2015 na 2016 a Enter -- 5. Znovu na ikonku klikněte, ale nyní PRAVÝM tlačítkem myší a z nabídky vyberte "Vlastnosti" -- 6. Na formuláři opravte v prvních 2 řádcích výskyt 2015 na 2016. Pozor, musíte vše ostatní zachovat, vyměníte pouze číslice 15 za 16. -- 7. Dole klikněte na "Použít" a O.K. -- 8. KLikněte 2x na novou ikonku s rokem 2016 a zkontrolujte, zda se rozjel opravdu správný účetní rok. Výše uvedeným postupem docílíte vytvoření čistého účetnictví pro rok 2016. ALE POZOR! Toto nové účetnictví je v podstatě prázdné. Proto nyní : 1. Zajistěte, aby nebyl spuštěn rok 2015 (ani na vašem počítači) 2. Spustíte rok 2016. 3. Po zadání hesla (na začátku stejné jako v roce 2015 a které si později můžete změnit na nové) zvolíte nabídku Obsluha, a pak poslední Převody dat z minulých období. Nyní vyberete adresář s rokem 2015 (obvykle ...\COMP2015) a O.K. 4. Objeví se formulář, na kterém při tomto prvním spuštění zaškrtnete pouze volby Parametry a Číselníky (obě jsou v levém horním rohu). Můžete i faktury, ale to lze i později, pro tuto chvíli vám stačí pouze tyto 2 volby. ČÍSELNÍKY (a parametry) už vícekrát nepřevádějte. Opakovaný převod číselníků by způsobil, že vámi již nastavené dokladové řady by se opět přepsaly do stavu roku 2016 a vy byste je museli znovu upravovat. 5. Nyní provedete aktualizaci účetního roku 2016 - Tato aktualizace kromě jiného obsahuje úpravy pro nový rok 2016. (pro vysvětlení : stávající program sice pracuje s daty pro rok 2016, ale sám je pořád ve verzi 2015, neznal by nové úpravy apod.). 6. Program je připraven pro účtování v novém roce a jako první krok nastavíte DOKLADOVÉ ŘADY a účetní oblasti pro rok 2016. 7. Můžete začít s vystavováním faktur, pokladnou, atd. tj. běžnou činnost. 8. Převody dat z minulého roku můžete provádět již bez omezení - faktury, počáteční stavy účtů atd. 9. Podklad pro rok 2016 získáte následovně : volba Možnosti nastavení - parametry, pak poslední záložka Vzhled, na ní klikněte na obrázek vpravo nahoře. Pak si můžete pomocí tlačítka "Natáhnout z internetu" vybrat něco z naší nabídky, dáte "Zkusit na 2 sec" a pak uvidíte, zda jo nebo ne. Anebo si najdete nějaký svůj v počítači. Zatím je na netu jen pár základních, v nejbližší době ještě přidáme další. Datum 21. 10. 2015 - 11:00 ---------------------- PŘÍSPĚVKOVÉ OGRANIZACE ================= Oprava Přílohy PO části A.5., řádek 1. a 2. - dle nějakého výkladu se do těchto řádků mají uvádět závazky ze sociálního a zdravotního pojištění jen pokud jsou po splatnosti. Úprava spočívá v tom, že se načtou účty s analytikou 3364..., resp. 3374... Nicméně se domníváme, že když s tím nebyl dosud problém a žádné oficiální stanovisko MF ČR k tomu nebylo vydáno, není zcela nutné tuto změnu řešit a výkaz posílat znovu. Úprava je dodána do programu jen pro případ, že by zřizovatel změnu vyžadoval. - Skladová evidence --- úprava zaokrouhlení prodejní ceny za MJ podle nastavení počtu míst v parametrech skladu (pokud nejsou naplněny ceníky, umožněn vstup ceny na 4 desetinná místa) - Číselník firem --- při pořizování nového záznamu a opravě proběhne kontrola na existenci zadaného IČO (nenulového), zda je již zavedeno v číselníku firem a pod jakým číslem partnera - Ostatní --- na počítačích s Windows 8/10 se může objevit problém při náhledu sestav v tom smyslu, že se zobrazí oříznuté, tj. není vidět pravý okraj sestavy. Je to způsobeno vaším nastavením rozlišení obrazovky v systému Windows, resp. se změnou velikosti textu na 125% nebo 150%. Pokud se vás toto omezení týká, návod na opravu najdete na našich stránkách v sekci "Otázky a odpovědi". Lze to také vyřešit úpravou vlastností zástupce (ikonky) na ploše. Na záložce "kompatibilita" zaškrtněte volbu "Zakázat změny velikosti zobrazení při vysokých hodnotách DPI" a je po problému. Datum 14. 10. 2015 - 12:38 (2. oprava) Datum 14. 10. 2015 - 10:00 ---------------------- PŘÍSPĚVKOVÉ OGRANIZACE ================= Oprava formátu XML souborů odesílaných do systému CSUIS (Rozvaha a Výkaz zisku a ztrát). Další informace vám byly zaslány e-mailem. - Majetek --- rozšíření výběru dlouhodobého majetku o možnost zadání zůstatkové ceny (účetní i daňové) - Skladová evidence --- úprava zaokrouhlení prodejní ceny za MJ podle nastavení počtu míst v parametrech skladu --- pokud je podepsána expedice, je umožněna oprava a smazání EP jenom správci programu --- úprava výpočtu a zobrazení dispozice, ponížené o nevykryté objednávky (dle parametru) v pořizovácích formulářích skladu a stavu zásob Datum 25. 09. 2015 - 12:00 ---------------------- Faktury vydané - přidána možnost hromadného vystavování faktur systémem kopírování (duplikací) z již dříve vystavených. Slouží zejména pro případy opakované fakturace stejným odběratelům. Pokud chcete tuto možnost využít (je přístupná na deníku faktur), nejdříve proveďte na tlačítku "Další možnosti" výběr intervalu faktur od - do, ze kterých se bude kopírování provádět. Poté zvolte "Kopírování, duplikace faktur". Následně se celý interval zobrazí na samostatném foormuláři, na kterém máte možnost ještě výběr upravit - některé vyřadit, změnit datum vystavení, období, změnit text v obsahu faktury apod. Nakonec klikněte na "Náhled a zápis". Pozor, takto zapsané faktury nelze v případě omylu zpětně "hromadně zrušit", musí se pak smazat jednotlivě a proto doporučujeme před akcí zálohovat data a pak je zde možnost jejich obnovy. Datum 04. 09. 2015 - 11:00 ----------------------------- Majetek PO - úprava exportu evidence do JEM Drobný majetek + operativní evidence - úprava kontroly nulové vstupní ceny Skladová evidence - tisk stavu zásob včetně čarových kódů Evidence faktur - možnost výběru faktur podle míst určení Datum 01. 07. 2015 - 12:20 ----------------------------- Majetek PO - úprava exportu evidence do JEM + další drobné úpravy Import bankovních výpisů a vazba na číselník konstantních symbolů - doplněno načítání účtů ve vnitřním formátu - přidáno načítání výpisů ve formátu GEMINI Export příkazů do banky - ve všech formátech se v názvu firmy (partnera) nahrazuje znak & mezerou, pro bankovní programy je tento symbol nečitelný Obecná úprava ------------ - kromě toho, že je program vícejazyčný (CZ, SK, EN, DE), lze nyní i vést celé účetnictví v libovolné cizí měně Datum 23. 06. 2015 - 13:20 ----------------------------- - přenesení daňové povinnosti - oprava chyby při dodatečném zaúčtování faktur v režimu PDP + další drobné úpravy Datum 22. 06. 2015 - 15:20 ----------------------------- - přenesení daňové povinnosti - rozšíření funkcí kontrolní sestavy před zpracováním formuláře Výpis z evidence pro daňové účely - úprava tisku faktur v režimu přenesení daňové povinnosti - objednávky vydané - úprava při převodu z OP - dotaz zda se má převést do tuzemské objednávky, nuluje se cena v položkách Datum 03. 06. 2015 - 13:15 + 14:30 ----------------------------- 14:30 - oprava hlavní měny na Kč! Vlivem jiné úpravy naskakoval symbol $ (USD) změna kódování češtiny v exportu majetku do XML pro FAMA+ (vybrané příspěvkové organizace) - Přenesení daňové povinnosti - oprava přepočtu hmotnostních měrných jednotek podle kódu plnění (tuna, kilogram) - rozšíření tiskové sestavy ze skladu - faktura v cizí měně s přenesením daňové povinnosti - drobná oprava v evidenci drobného majetku a operativní evidenci Datum 20. 05. 2015 - 12:45 -------------------------- Opravy a úpravy programu dle připomínek a diskuzí ze školení na Horalu ----------------------------------------------------------- - přidána možnost třídění dokladů v účetním deníku (kliknutím na název sloupce - jen tučné) - do deníku faktur vydaných přidány sloupce s informací o upomínce - do tisku pohledávek přidána sestava s informacemi o upomínce ("Pohledavky_datum_upomínky") - oprava chyby v tabulce "Hitparáda faktur" - zaokrouhlení faktury (prodejky) vydané je do PDP zahrnuto pouze pokud je CELÝ doklad v režimu přenesení daňové povinnosti -- jinak se do PDP dostanou pouze řádky dokladu, označené pro přenesení DP - Příspěvkové organizace -- nový export majetkových evidencí do XML souboru Jednotné evidence majetku (JEM - FAMA) - v nabídce Majetek -> Příspěvkové organizace + na dalším se usilovně pracuje ... Datum 06. 05. 2015 - 12:15 -------------------------- Přenesení daňové povinnosti - oprava při zápisu do evidence PDP + další drobné úpravy Datum 28. 04. 2015 - 11:40 -------------------------- Přenesení daňové povinnosti - formulář pro zápis do evidence PDP se vyvolá až po zaúčtování dokladu - lze zpracovat i doklady, ve kterých je kombinace běžných i přenesených plnění - Přijaté faktury --- pokud se na FP vyskytuje nějaké (i částečné) přenesení, označte faječkou Přenos PDP --- do formuláře přenosu se přenesou údaje s sh_eu=9 a prázdným daňovým údajem - Vydané faktury --- pokud označíte faječkou celou fakturu jako Přenos PDP, označí se všechny řádky dodávky pro přenos --- jedná-li se pouze o částečné plnění, klikněte pravým tlačítkem myši na název dodávky příslušného řádku a vyberte mezi režimem běžným a režimem PDP --- v součtových řádcích je uvedena suma pro přenos DPH pro Vaši kontrolu --- limit pro přenos dle přílohy č.6 ve výši 100.000,- se automaticky nehlídá vzhledem k různým kombinacím typu přenosu - Prodejky - doklady o prodeje za hotové (vydané) --- stejné možnosti jako v případě faktury vydané - Přijaté plnění bez faktury --- pokud potřebujeme zaúčtovat a zaevidovat přenesení DPH z jiných dokladů než faktury přijaté --- provedeme pomocí interního dokladu, kde částku pro přenesení DPH označíme sh_eu=9 bez daňového údaje - Navrhované postupy účtování přenesení DPH naleznete na našich stránkách - Rady a pokyny pro účtování ve FIS3000 - Ve stejné sekci je uložen dokument Generálního finančního ředitelství k aplikaci režimu PDP na vybraná plnění v letech 2015 a 2016 Příspěvkové organizace =============== PAP - opravena definice základních účtů a přidány některé účty do části VII. - závazky Po aktualizaci proveďte kontrolu (sestava PAP) a v případě potřeby opravte doklady a odešlete dávku znova. + další drobné úpravy Datum 16. 04. 2015 - 14:30 ----------------------- Příspěvkové organizace =============== - Rozvahy (oprava na konci pasiv) - Po aktualizaci je NUTNÉ na formuláři Účtový rozvrh spustit na tlačítku "Další možnosti" volbu "Aktualizace ze vzoru". Poté vygenerujte XML soubory a pošlete znovu. Datum 15. 04. 2015 - 15:00 ----------------------- Příspěvkové organizace =============== změny ve výkazech pro rok 2015 : 1. Rozvaha (některé účty jsou zrušeny, např. 371, 372, 458, 468 a jsou i nové 375, 475) 2. Příloha (změna Přílohy A4 - podrozvahové účty : něco zrušeno, něco přejmenováno, něco přidáno) 3. Výkaz zisků a ztrát je jako jediný beze změn... POZOR! Po této aktualizaci bude následovat minimálně 1 další, která bude obsahovat úpravy týkající se PAPu (jen pro vybrané organizace) Po aktualizaci je nutné na formuláři Účtový rozvrh spustit na tlačítku "Další možnosti" volbu "Aktualizace ze vzoru". Tím se ve vaší osnově upraví čísla řádků pro výpočty výkazů (nic se nesmaže ani nepřidá). Pozn. pokud jste XML soubory již vygenerovali, bude je nutné po aktualizaci vytvořit znovu a ty pak poslat. Datum 09. 04. 2015 - 18:00 -------------------------- Účetnictví - Výkaz zisků a ztrát a Rozvaha - provedena úprava na aktuální stav - číselník kódů pro přenos daňové povinnosti byl rozšířen o položky uvedené v Příloze č.6 Zákona č. 235/2004 Sb. Evidence majetku - rozšíření evidence drobného majetku a operativní evidence o položku ZAKÁZKA - majetek pro PO - oprava tlačítka Konec odpisování - vychází z data začátku odpisování Skladová evidence - úpravy evidence výrobních šarží v expedici, fakturách apod. včetně tisků Datum 26. 03. 2015 - 11:00 ------------------------ Finanční účetnictví - přidány nové možnosti na formuláři "Finanční plán" - vylepšeno načítání výpisů z banky ve spolupráci s číselníkem konstantních symbolů Evidence majetku - oprava účetního plánu pro podnikatele - zohlednění dotací při uzávěrce jednotlivých let pro plán Skladová evidence - číselník parametrů pro eshop - nový skladový číselník obecně definovatelný - formulář Kmenové karty - možnost vložení hodnot jednotlivých parametrů pro eshop Datum 03. 03. 2015 - 17:00 -------------------------- - Evidence majetku pro příspěvkové organizace -- karta majetku rozšířena o účet odpisů, účet dotací, údaj o konci odpisování -- do prohlížení a exportu dlouhodobého majetku byly přidány uvedené položky, údaje CZ-CPA, CZ-CC a druh majetku (DDHM,DDNM,DHM,DNM) - Skladová evidence -- export expedičních dokladů z deníku nebo přímo z pořizovacího formuláře -- import expedičních z externího souboru DBF z FIS3000 (soubory exportovány jako typ DBF) - Finanční účetnictví -- Kontrolní sestava k DPH - navráceno barevné (zelené) označení řádků již použitých v přiznání + různé drobnější úpravy Datum 26. 02. 2015 - 13:00 -------------------------- - Skladová evidence -- export nerealizovaných dokladů z deníku nebo přímo z pořizovacího formuláře -- import ner.dokladů z externího souboru DBF z FIS3000 (soubory exportovány jako typ DBF) -- import ner.dokladů z externího textového souboru (TXT, CSV) byl rozšířen o další dva možné údaje --- jednotlivé hodnoty jsou odděleny znakem středník ";" --- program se zeptá, zda je oddělovač desetinné části desetinná tečka "." nebo desetinná čárka "," --- pokud nebude správně uvedeno, naimportuje se pouze číslo bez desetinné části --- ve struktuře se jedná o 5 položek v následujícím pořadí ---- katalog;množství;datum;sklad;cena - povinné jsou první 2 údaje ---- příklad : Kat2-AA;58;;1A nebo Kat2-AA;5.23 nebo 860423;12.2;10.10.2012 09:32:00;;3000 Datum 13. 02. 2015 - 12:00 -------------------------- - Faktury vydané --- oprava chyby při tisku 'Faktury s účtováním' --- zpřístupněna součtová pole pro úpravu hodnot (využitelné pro případy, kdy se faktury pouze opisují z jiného fakturačního programu) - Oprava některých tiskových sestav ze skladové evidence Datum 10. 02. 2015 - 14:40 -------------------------- - daňová kalkulačka doplněna o 2. sníženou sazbu DPH - Evidence drobného majetku a operativní evidence -- zpřísněny kontroly při ukládání změn na kartě -- sloučení formulářů výběru a prohlížení drobného majetku a operativní evidence - Skladová evidence -- oprava hromadného přecenění prodejních cen - Inventarizace --- doplněna sestava Rekapitulace dle hlavní účetní knihy (dříve jen dle Rozvahy) - Účtový rozvrh --- vráceno zvýraznění nepoužitých účtů - Finanční plán --- dokončeny úpravy na formuláři - Účetní období --- seznam lze otevřít přímo z hlavního pásu ikon --- jednodušší změna účetního roku na hospodářský Datum 26. 01. 2015 - 12:30 -------------------------- - Finanční účetnictví -- Kontrolní sestava DPH - oprava hlášení o nesprávném analytickém účtu pro 2. sníženou sazbu -- Zaúčtování úhrad (pokladna, banka) - nebyla přičtena hodnota 2. snížené sazby -- Finanční plán - přidána možnost filtrování dle období, účtů apod. Další drobné úpravy budou ještě následovat. - Evidence majetku (podnikatelé a neziskové organizace) -- oprava výpočtu daňových odpisů u odpisových skupin : 91-Drobný odpisovaný majetek a 92-Nehmotný majetek -- oprava roční uzávěrky dlouhodobého majetku u odpisových skupin : 91-Drobný odpisovaný majetek a 92-Nehmotný majetek -- do výběru pro prohlížení a tisk přidány skupiny 91 a 92 Datum 16. 01. 2015 - 09:05 -------------------------- - odstraněna chyba při volání expedičních příkazů -- chyba byla způsobena technickou závadou během kompilace, omlouváme se za způsobené potíže Datum 15. 01. 2015 - 15:35 -------------------------- - expediční příkazy - úprava polí ve formuláři při maximalizovaném rozsahu - expediční příkazy a deníky expedičních příkazů - oprava tisku recyklačních přirážek Datum 12. 01. 2015 - 11:15 -------------------------- - Faktury vydané - oprava zaúčtování a PDP v případě nulové celkové částky - Prodej za hotové - oprava režimu PDP - Prohlížení účetních dokladů - nyní 2 tlačítka pro tisk opisů dokladů (1.- vlevo = klasické sestavy vč. hromadného opisu zúčtovacích lístků, 2. - vpravo = nový tisk opisu všech druhů dokladů vč. POKLADNY, 1 doklad = 1 list) Datum 06. 01. 2015 - 15:15 -------------------------- - Faktury vydané skladové - opravena chyba v zaokrouhlení celkové faktury - Import bankovních výpisů - oprava formátu GEMINI *********************************************************** Konec - starší informace jsou k dispozici na www.compex.cz