Aktualizační protokol systému FIS 3000 ====================================== Datum 15. 03. 2018 - 09:15 -------------------------- - Finanční účetnictví pro podnikatele --- oprava chyby v "Období OD" při generování XML pro daňové přiznání (místo od 1. ledna se přednastavilo 1. prosince) Datum 08. 03. 2018 - 13:45 -------------------------- - Finanční účetnictví pro podnikatele --- úprava "Generování XML pro daňové přiznání" na formuláři 'Výsledkové sestavy firmy'. Nově program vyzve ke změně při přednastavené zkrácené variantě Výkazu zisků a ztrát na PLNOU (viz změna vyhlášky 500/2002 Sb.) --- v případě, že generujete výkazy v plném rozsahu, tato úprava nebude mít na export vliv --- úprava tisku sestav Rozvaha a Výkaz zisků a ztrát - nově přidána pole "Okamžik sestavení", "Podpisový záznam" a "Převažující činnost" (uplatní se při volbě 'v tisících ke zveřejnění') Příprava roku 2018 - návod ========================== -- 1. na síti nepracují s programem roku 2017 jiní uživatelé -- 2. spustíte program (tzv. Servisní modul) roku 2017, ale POZOR, Nekliknete na "spustit FIS3000", tj. nedostanete se až k zadání hesla, ale klikněte na "Další možnosti". -- 3. Na tomto formuláři kliknete na tlačítko "Příprava nového roku" -- 4. Program nastaví nový adresář, do kterého se má instalovat (vizuálně zkontrolujte, zda je to O.K.) -- 5. Přečtěte si pokyny na tomto formuláři a pak Klikněte na tlačítko "Založit nový (příští) účetní rok". -- 6. Na ploše počítače, ze kterého jste založení provedli se automaticky vytvoří ikonka s popisem "FIS3000 pro rok 2017", ale již odkazuje na program pro rok 2018. Její úpravu, tj. změnu obrázku (ikonky) provedete až po celkové aktualizaci programu (viz níže). -- 7. Ikony pro spouštění roku 2018 na ostatní počítačích v síti musíte vytvořit sami (postup níže). -- 8. >>> pokračujte dále dle návodu Jak vytvořit ikonu (zástupce) na jiném počítači: -- 1. Na stávající ikonku (2017) klikněte 1x (pouze označit - zamodrat, ne spustit) -- 2. na klávesnici stiskněte CTRL + C a hned CTRL + V (kopírovat a vložit) -- 3. Na ploše se objeví nová ikonka s popisem "Kopie - FIS3000 ...pro rok 2017" -- 4. Označte 1x kliknutím tuto novou ikonku a stiskněte klávesnici F2 (přejmenovat) a vymažte text "Kopie - ", opravte 2017 na 2018 a Enter -- 5. Znovu na ikonku klikněte, ale nyní PRAVÝM tlačítkem myší a z nabídky vyberte "Vlastnosti" -- 6. Na formuláři opravte v prvních 2 řádcích výskyt 2017 na 2018. Pozor, musíte vše ostatní zachovat, vyměníte pouze číslice 17 za 18. -- 7. Klikněte na tlačítko "Změnit ikonu" a vyberte novou "18" -- 8. Dole klikněte na "Použít" a O.K. -- 9. Spusťe záástupce "2018" a zkontrolujte, zda se rozjel opravdu správný účetní rok. Výše uvedeným postupem docílíte vytvoření čistého účetnictví pro rok 2018. ALE POZOR! Toto nové účetnictví je v podstatě prázdné. Proto nyní : 1. Zajistěte, aby nebyl spuštěn rok 2017 (ani na vašem počítači) 2. Spustíte rok 2018. 3. Po zadání hesla (na začátku stejné jako v roce 2017 a které si později můžete změnit na nové) zvolíte nabídku Obsluha, a pak poslední Převody dat z minulých období. Nyní vyberete adresář s rokem 2017 (obvykle ...\COMP2017) a O.K. 4. Objeví se formulář, na kterém při tomto prvním spuštění zaškrtnete pouze volby Parametry a Číselníky (obě jsou v levém horním rohu). Můžete i faktury, ale to lze i později, pro tuto chvíli vám stačí pouze tyto 2 volby. ČÍSELNÍKY (a parametry) už vícekrát nepřevádějte. Opakovaný převod číselníků by způsobil, že vámi již nastavené dokladové řady by se opět přepsaly do stavu roku 2017 a vy byste je museli znovu upravovat. 5. Nyní provedete aktualizaci účetního roku 2018 - Tato aktualizace kromě jiného obsahuje úpravy pro nový rok 2018. (pro vysvětlení : stávající program sice pracuje s daty pro rok 2018, ale sám je pořád ve verzi 2017, neznal by nové úpravy apod.). 6. Program je připraven pro účtování v novém roce a jako první krok nastavíte DOKLADOVÉ ŘADY a účetní oblasti pro rok 2018. 7. Můžete začít s vystavováním faktur, pokladnou, atd. tj. běžnou činnost. 8. Převody dat z minulého roku můžete provádět již bez omezení - faktury, počáteční stavy účtů atd. 9. Podklad pro rok 2018 získáte následovně : volba Možnosti nastavení - parametry, pak poslední záložka Vzhled, na ní klikněte na obrázek vpravo nahoře. Pak si můžete pomocí tlačítka "Natáhnout z internetu" vybrat něco z naší nabídky, dáte "Zkusit na 2 sec" a pak uvidíte, zda jo nebo ne. Anebo si najdete nějaký svůj v počítači. Zatím je na netu jen pár základních, v nejbližší době ještě přidáme další. Úprava IKONY na ploše v případě, že neobsahuje ikonu se správným číslem roku **************************************************************************** Pokud máte i provedené aktualizaci stále na ploše inkonu s číslem 2017, tak : 1. klikněte na ploše pravým myšítkem na ikonu pro rok 2018 (teď vypadá jako "2017"), zvolte "Vlastnosti" a pak tlačítko "změnit ikonu", vyberte "2018" když to nepomůže 2. klikněte na ploše pravým myšítkem na ikonu pro rok 2018 (teď vypadá jako "2017"), zvolte "Vlastnosti" a pak tlačítko "změnit ikonu", tlačítko "Procházet" a vyberte soubor "FIS3000.exe" a opět zvolte obrázek s číslem 18, pak "Použít" a "OK" Datum 12. 12. 2017 - 10:25 -------------------------- Skladová evidence - Expediční list -- nově zobrazeny součty hmotností a objemů za celou dodávku (dříve jen na tiskové sestavě) -- na dotaz při uložení expedice do zahraničí možnost vynulování %DPH - Deníku expedičních příkazů -- přidány sloupce se způsobem úhrady a dodání s možností filtrace - Stav zásob a Zásobování-nákup-prodej -- upraveno snížení dispozice podle potvrzení objednávky -- doplněn sloupec Termín dodání dle nejbližšího dodání z vydaných objednávek - INSOLVENČNÍ REJSTŔÍK - adresář firem, zadávání dodavatelských faktur, vystavení příkazu k úhradě apod. --- na počítačích s Windows XP nelze kontrolovat partnera v Insovenčním rejstříku (obecný problém s bezpečnosti certifikátu) --- připravujeme nový způsob, resp. jiný rejstřík, na který se dostaneme i z Win XP... + další drobné úpravy Datum 17. 10. 2017 - 12:25 ! dnes 2. aktualizace ! --------------------------------------------------- - číselník firem -- pravý klik nad položkou Obchodní název v seznamu vyvolá dialog pro rychlý výběr záznamu v číselníku -- hlednání nalezne první výskyt od dané pozice - Přijaté faktury -- oprava chyby při účtování Datum 17. 10. 2017 - 10:05 -------------------------- - oprava, resp. vrácení původního tiskového modulu na předchozí verzi. Nový modul má sice zajímavá vylepšení, ale bohužel se v některých případech nechová korektně. Omlouváme se, ale do programu jej opět zařadíme, ale až po delším testování. - ostatní změny a úpravy z 16. 10. 2017 v programu samozřejmě zůstávají Datum 16. 10. 2017 - 13:40 - 2. aktualizace! Oprava chyby při tisku sestavy -------------------------- Datum 16. 10. 2017 - 12:30 -------------------------- Skladová evidence - Nová nabídka -> Zásobování-nákup-prodej -- je možné pro přehled načíst realizované doklady až z 5 minulých období -- v Přehledu zásob-nákup-prodej jsou kromě vyčíslení stavu zásob k aktuálnímu dni uvedeny následující doplňující informace : --- Výdej -> celkové vydané množství v aktuálním roce (bez převodek) --- Výdej MO -> celkové vydané množství v minulém roce (bez převodek) --- Obchodní diverzita -> počet obchodních případů v aktuálním roce --- Zákaznická diverzita -> počet odběratelů v aktuálním roce --- Plnění % - srovnání výdajů (aktuální x minulý rok) --- Nárůst\pokles % - vyjádření poměru ve srovnání výdajů (aktuální x minulý rok) k současnému dni --- Nákup -> celkové přijaté množství v aktuálním roce (bez převodek) --- Výdej MO -> celkové přijaté množství v minulém roce (bez převodek) --- dvojklik na položkách Výdej, Výdej MO, Nákup, Nákup MO zobrazí odpovídající historii dokladů (minulá období + aktuální období) setřízenou sestupně podle datumu Objednávky vydané - při vložení skladové položky do objednávky přidána možnost zobrazení historie nákupů (tlačítko Historie) Datum 24. 07. 2017 - 12:30 -------------------------- Kontrolní hlášení - upravena kontrola DIČ / VAT Datum 16. 06. 2017 - 13:45 -------------------------- Kontrolní hlášení - odstraněno nadbytečné zobrazení dokladů (bylo jen pro interní účely testování) Datum 08. 06. 2017 - 18:50 -------------------------- Oprava uložení pokladního dokladu (nevymazaly se nulové řádky z předkontace) Datum 07. 06. 2017 - 10:30 -------------------------- Oprava kontroly DIČ při vystavení faktury (do předchozí verze byla přidána nová, ale za určitých okolností nefungovala správně) Datum 06. 06. 2017 - 09:30 -------------------------- ze školení na Horalu: --------------------- a) nové - Účetní předkontace (číselník) -- nově lze vytvořit : -- 1) z jiného již existujícího dokladu uloženého do "schránky" (jako pro použití s klávesou F8). Použijte nové tlačítko na formuláři po kliknutí na "Přidat" -- 2) z již existující předkontace (na formuláři při procházení seznamu je dole nové tlačítko "Vytvořit kopii") b) úpravy a opravy ------------------------------------------- - Kopírování interních dokladů pomocí F8 - již kopíruje na všech řádcích variabilní symbol - Do číselníku zakázky a kontace přidána kontrola zadávaných kódů - Kontrolní hlášení - oprava načítání DÚ 407K (pořízení majeteku, krácený nárok) - EET - povoleno pokračování tisku dokladu při rozdílu mezi datem vystavení a odeslání - novinka - Příspěvkové organizace ------------------------ - pokud je nastaveno zadávání UZ, probíhá při ukládání dokladů kontrola na vyplnění kódu u nákladů a výnosů (obdoba kontroly na vyplněné středisko) - při opravě dokladu se neztrácí již vyplněná zakázka, resp. kód UZ - Skladová evidence - Deník dokladů za hotové - Prodejky -- dodatečné vyskladnění prodejek -- před použitím funkce je nutné doplnit v dokladových řadách prodejek navazující dokladovou řadu pro nerealizovaný výdej -- je možné vyskladnit jen jednu prodejku na aktuální pozici nebo hromadně všechny prodejky omezené výběrem -- datum vystavení výdejky a období zpracování je převzato z prodejky -- ze zpracování jsou vyloučeny všechny ---- prodejky vytvořené z expedičních příkazů (tyto vyskladněte hromadně přímo z EP) ---- prodejky, které neobsahují ani jeden řádek dodávky s vazbou na sklad, katalog ---- prodejky, které již byly jednou tímto procesem vyskladněny Datum 15. 05. 2017 - 19:50 -------------------------- - EET prodej -- přidána kontrola na obsah dodávky a nenulovou hodnotu dokladu -- zablokování možnosti přepisu názvu a ceny položek ze skladu ve výběru -- rekapitulace tržeb je možná jen z aktuálního dne, správce programu bez omezení - EET seznam dokladů -- tisk přehledů tržeb za zvolené období a provozovny - Finanční účetnictví -- oprava tisku devizové knihy + další drobné úpravy Datum 21. 04. 2017 - 11:25 -------------------------- - Kontrolní hlášení - změna v ověřování VAT (cizí DIČ) - Mimořádné platby - výchozí třídění seznamu je dle data poslední změny - Postupně měníme výběrové seznamy na formulářích a již je upraven pro : -- Faktury přijaté (výběr předkontace) -- Faktury vydané (výběr předkontace) -- Účetní deník (výběr úč. oblastí) - Deník prodeje za hotové - přidána možnost dodatečného výdeje z prodeje za hotové Datum 11. 04. 2017 - 13:25 -------------------------- - Doklady o prodeji za hotové -- opraven nápočet 2. snížené sazby DPH (10%) - Prodej EET - drobná úprava - Deník účetních dokladů -- oprava výběru dokladových řad Datum 07. 04. 2017 - 13:25 -------------------------- - EET prodej -- zrušení nadbytečného dotazu zda evidovat v EET, úprava přepočtu celkové částky - Skladová evidence -- expedice, prodejky, faktury - nastavuje v novém dokladě předvolený sklad a středisko z dokladové řady -- bezobratové zásoby - přidána možnost výběru - jen bez prodeje) -- výběr zásob (při vložení položky do dokladu) doplněn o údaje o prodejních cenách -- stav zásob - lze prohlížet i stav nepřístupných skladů v závislosti na novém parametru -- deníky expedičních příkazů - zobrazení barevného označení (obdobně jako u objednávek) -- deník prodejek - umožněn dodatečný výdej - pouze u dokladů nepořízených z expedičních příkazů + další drobné úpravy Datum 10. 03. 2017 - 12:45 -------------------------- - Kompletace -- tisk kompletačního protokolu + další drobné úpravy Datum 03. 03. 2017 - 12:45 -------------------------- - Seznam EET -- přidána možnost vrátit vyškrtnutý doklad -- program registruje doklady i z valutové pokladny - Seznam prodejek -- možnost opisu prodejek ze skladu i z modulu EET-prodej v návaznosti na přidělená práva uživatele -- rozšíření výběru dle způsobu prodeje a výběru dokladových řad - Skladové doklady (realizované, nerealizované) -- rozšíření výběru o sortimentní skupiny Datum 01. 03. 2017 - 10:35 -------------------------- EET - Elektronická evidence tržeb ********************************* - V nabídce vstupy změněn název "Maloprodej" na "EET - prodej" -- nelze spustit bez nastavení EET a odpovídajících práv -- možnost omezení některých činností dle přístupových práv v nabídce -- přidána kontrola na celkovou nenulovou hodnotu prodeje - Rozšíření nabídky - přístupových práv k EET -- celá složka EET-prodej -> pokud je zablokovaná, nelze vystavit nic do EET -- přístup k registrovaným záznamům -> spuštění ikony EET na horní liště -- doregistrace a změny v záznamech -> povolení / zablokování zmíněných činností -- registrovat EET v pokladně (účetnictví) -> lze povolit / zakázat vystavení EET dokladu -- registrovat EET v prodejkách (skladová evidence) -> lze povolit / zakázat vystavení EET dokladu -- EET prodej (pokladna) - dříve dočasně pod názvem Maloprodej -> možnost zablokování spuštění modulu --- prodej ze skladu (EET prodej) - povolení nebo omezení možnosti vybírat do EET prodeje položky ze skladu --- prodej bez skladu (EET prodej) - povolení nebo omezení možnosti vkládat do EET prodeje libovolný text s cenou --- rekapitulace (EET prodej) - povolení nebo omezení zpracování rekapitulací z modulu EET prodej - pracujeme na dalších úpravách, vyplývajících z konzultace (školení) k EET s uživateli (27.2.) Datum 23. 02. 2017 - 22:15 -------------------------- DPH - Kontrolní hlášení - zrušení nespávné hlášky o chybách, která se objeví po volbě vytvoření XML i po bezchybné kontrole DIČ Faktury přijaté - oprava chyby při zadávání vlastního evid. čísla faktury pomocí tlačítka F3 Datum 20. 02. 2017 - 13:30 -------------------------- Přiznání k DPH - oprava tisku formuláře (chyba : nelze tisknout, sestava se nevleze na stránku...) -- v této souvislosti upozorňujeme, že se nově tisknou obě strany přiznání do 1 sestavy (už není zvášť 1. a 2. strana) - Maloprodej - EET -- číslo dokladu se přiděluje z dokladové řady pro prodejky (PV) (- pro maloprodej doporučuji novou řadu mimo běžný prodej za hotové) -- do dokladové řady doplňte výchozí sklad, ze kterého se prodává (pokud budete prodávat ze skladu), resp. i středisko -- systém přidání nového dokladu stejný jako u všech dokladů - výběrem dokladové řady + Enter -- Prodej ze skladu (výchozí) - první záložka ---- před výběrem položky možnost změnit prodávané množství ---- položky přidáváme vyplněním EAN kódu, resp. katalogu (jako ve skladu) ---- druhá možnost - dvojklikem na položku v seznamu skladových karet ---- doplní se prodejní cena a % DPH dle skladového ceníku dle vybraného typu prodejní ceny ---- třetí možnost - pomocí tlačítka Přidat lze vložit prázdný řádek mimo sklad a veškeré údaje dopsat ručně ---- tlačítkem Smazat vymažete řádek, na kterém stojí kursor v levé části -- Zjednodušený prodej - druhá záložka ---- slouží k jednoduchému prodejnímu dokladu bez vazeb na skladovou evidenci ---- můžeme vkládat jednotkovou cenu bez DPH (standardně) nebo cenu včetně DPH po předchozím zaškrtnutí pole Zadávat cenu včetně DPH ---- standardně je nastaveno množství=1, lze změnit i sazbu DPH ---- uložení řádku odpovídajícím tlačítkem ---- oprava, výmaz řádku stejně jako na první záložce -- Uložení nebo zrušení celého dokladu provedete stisknutím příslušných tlačítek vpravo dole ---- po uložení se program dotáže zda vystavit doklad EET ---- údaje povinné pro EET se vytisknou na tiskovou sestavu -- Rekapitulace - třetí záložka ---- bude sloužit pro přehledy maloprodeje dle zadaných kriterií ---- prozatím není ještě dokončeno Datum 08. 02. 2017 - 12:30 -------------------------- QR kód na vydané faktuře -- úprava generovaného kódu pro kombinovanou variantu QR platba včetně QR kódu faktury (u některých bank hlásila jejich aplikace mobilní banka, že je chyba ve formátu) k EET ... -- přidán formulář "Maloprodej" v menu "Vstupy" -- připravujeme další informace Datum 25. 01. 2017 - 14:45 -------------------------- Pozor!!!! ********* Podívejte se na horní lištu programu, kde je uvedeno datum verze. Pokud je 23. nebo 24. 1. 2017, čtěte dál. Pokud starší, text níže se vás netýká. Jestliže jste se ke čtení této zprávy dostali kliknutím na ANO z formuláře s výzvou na začátku programu, že je k dispozici nová verze, tak ji teď nestahujte. Tento formulář ukončete a vraťte se sem znovu pomocí nabídky "Program", "Internetová aktualizace..." jak to bylo dřív a pak teprve aktualizujte. A až budete mít staženou tuto verzi z 25. 1. 2017, tak už to bude zase ok. Datum 24. 01. 2017 - 12:30 -------------------------- - oprava kontroly na VIES, nespolehlivé plátce v expedičních příkazeh, prodejkách za hotové, skladových fakturách - skladové prodejky - přidáno odesílání dokladů EET včetně tisku Datum 23. 01. 2017 - 20:00 -------------------------- - Kontrola DIČ / VIES --- vzhledem k tomu, že poslední dobou nelze spolehlivě ověřovat plátce v evropské databázi VIES a reakce na možnou opravu ze strany MF ČR není dosud žádná, je v programu kontrola CZ DIČ přesměrována na český registr nespolehlivých plátců, který umožňuje i běžné ověření plátce DPH. Databáze VIES je i nadále použita jen pro kontrolu "nečeských" DIC (VAT). Tato změna přináší značné zrychlení odezvy. Bohužel žádný z registrů nemá službu pro ověření, resp. zjištění "osob registrovaných k dani" a tak se v případech, kde je u partnera vyplněno DIČ, ale nebylo nalezeno v seznamu plátců DPH, objeví informace, že není plátce, ale "může být registrován k dani" (silniční, z příjmů apod.). Kdyby nebylo Kontrolního hlášení, tato DIČ bychom ani nepotřebovali ... Dalším vylepšením je při zadávání nového partenra do seznamu načtení základních údajů z registru ARES i pro fyzické osoby. - EET - oprava vyhodnocení dokladů pro registraci v EET - Aktualizace programu - změna oznámení --- po zjištění, že je dostupná nová verze, program vždy vyzve k aktualizaci. Samozřejmě jen při přihlášení správce a je-li nastaveno "zjišťování aktualizací". Důvodem úpravy jsou časté případy, kdy máte verzi i několik měsíců starou a pak ... :-) - a opět připomínáme tisk QR kódů na vašich vydaných fakturách (stěžují si nám někteří vaši odběratelé :-) Datum 11. 01. 2017 - 13:00 -------------------------- Prosíme všechny naše klienty, aby na své vydané faktury tiskli i tzv. QR kód. Jeho rozšíření pomůže později i vám, protože až vám dojdou faktury od dodavatelů rovněž s QR kódem, budete je moci do účetnictví vkládat pomocí čtečky. Nastavení provedete takto : formulář "Možnosti nastavení", záložka "Vzhled", zaškrtnout "Tisknout QR fakturu". Zaškrtnutím QR platby povolíte programu, aby se případně při tisku pokusil přidat do QR symbolu kromě fakturačních i platební údaje. - Faktury vydané -- přidána sestava "Faktura_ceska_s_uctovanim_2X", která vytvoří najednou běžnou fakturu (s případným QR kódem dle nastavení) a zároveň i fakturu s tiskem účetního dokladu (vždy bez QR kódu) -- opravena chyba u klasického tisku sestavy "Faktura_ceska_s_uctovanim" - Faktury přijaté -- další úpravy pro čtení QR kódu. Tisk zatím není bohužel rozšířen (viz výše), ale program už je připraven. -- Jak na to : --- 1. Musíte mít čtečku QR kódů (nestačí obyčejná lineární (1D) čtečka, ta si s QR formátem neporadí) --- 2. Nastavit v programu na formuláři "Možnosti nastavení", záložka "Faktury" , vlevo dole zaškrtnout "Mám čtečku a chci načítat faktury" --- 3. Na formuláři pro vkládání přijatých faktur do evidence se po vybrání dokladové řady objeví obrázek se symbolem QR kódu (v červeném rámečku), klikněte na něj myší, rámeček bude zelený, v tu chvíli vmete vaši čtečku a naskenujte kód z dodavatelské faktury. --- 4. Program dekóduje všechny obsažené údaje a vyplní do příslušných polí na formuláři. Na vás už je pak jen zběžná vizuální kontrola a uložení... --- QR kód vždy obsahuje : Číslo dokladu (ID), datum vystavení dokladu (DD), celkovou částku (AM) může a obvykle také obsahuje např. údaje o typu daňového plnění, zda je to záloha nebo daňový doklad, celkové částky rozdělení dle sazeb DPH, datumy DÚZP a splatnosti, vaše i dodavatelovo IČO a DIČ atd. - Skladová evidence -- rekapitulace skladových pohybů - doplněna o rekapitulaci dle sortimentů -- stav skladových zásob - tisková sestava upravena v hodnotě Dispoziční stav dle parametrů objednávek -- tisk faktura-sklad - doplněno o tisk QR kódu (stejně jako v režijních fakturách) Příprava roku 2017 - návod ========================== -- 1. na síti nepracují s programem roku 2016 jiní uživatelé -- 2. spustíte program (tzv. Servisní modul) roku 2016, ale POZOR, Nekliknete na "spustit FIS3000", tj. nedostanete se až k zadání hesla, ale klikněte na "Další možnosti". -- 3. Na tomto formuláři kliknete na tlačítko "Příprava nového roku" -- 4. Program nastaví nový adresář, do kterého se má instalovat (vizuálně zkontrolujte, zda je to O.K.) -- 5. Přečtěte si pokyny na tomto formuláři a pak Klikněte na tlačítko "Založit nový (příští) účetní rok". -- 6. Na ploše počítače, ze kterého jste založení provedli se automaticky vytvoří nová ikonka s popisem "FIS3000 pro rok 2017". -- 7. Ikony pro spouštění roku 2017 na ostatní počítačích v síti musíte vytvořit sami (postup níže). -- 8. >>> pokračujte dále dle návodu Jak vytvořit ikonu (zástupce) na jiném počítači: -- 1. Na stávající ikonku (2016) klikněte 1x (pouze označit - zamodrat, ne spustit) -- 2. na klávesnici stiskněte CTRL + C a hned CTRL + V (kopírovat a vložit) -- 3. Na ploše se objeví nová ikonka s popisem "Kopie - FIS3000 ...pro rok 2016" -- 4. Označte 1x kliknutím tuto novou ikonku a stiskněte klávesnici F2 (přejmenovat) a vymažte text "Kopie - ", opravte 2016 na 2017 a Enter -- 5. Znovu na ikonku klikněte, ale nyní PRAVÝM tlačítkem myší a z nabídky vyberte "Vlastnosti" -- 6. Na formuláři opravte v prvních 2 řádcích výskyt 2016 na 2017. Pozor, musíte vše ostatní zachovat, vyměníte pouze číslice 16 za 17. -- 7. Dole klikněte na "Použít" a O.K. -- 8. KLikněte 2x na novou ikonku s rokem 2017 a zkontrolujte, zda se rozjel opravdu správný účetní rok. Výše uvedeným postupem docílíte vytvoření čistého účetnictví pro rok 2017. ALE POZOR! Toto nové účetnictví je v podstatě prázdné. Proto nyní : 1. Zajistěte, aby nebyl spuštěn rok 2016 (ani na vašem počítači) 2. Spustíte rok 2017. 3. Po zadání hesla (na začátku stejné jako v roce 2016 a které si později můžete změnit na nové) zvolíte nabídku Obsluha, a pak poslední Převody dat z minulých období. Nyní vyberete adresář s rokem 2015 (obvykle ...\COMP2016) a O.K. 4. Objeví se formulář, na kterém při tomto prvním spuštění zaškrtnete pouze volby Parametry a Číselníky (obě jsou v levém horním rohu). Můžete i faktury, ale to lze i později, pro tuto chvíli vám stačí pouze tyto 2 volby. ČÍSELNÍKY (a parametry) už vícekrát nepřevádějte. Opakovaný převod číselníků by způsobil, že vámi již nastavené dokladové řady by se opět přepsaly do stavu roku 2017 a vy byste je museli znovu upravovat. 5. Nyní provedete aktualizaci účetního roku 2017 - Tato aktualizace kromě jiného obsahuje úpravy pro nový rok 2017. (pro vysvětlení : stávající program sice pracuje s daty pro rok 2017, ale sám je pořád ve verzi 2016, neznal by nové úpravy apod.). 6. Program je připraven pro účtování v novém roce a jako první krok nastavíte DOKLADOVÉ ŘADY a účetní oblasti pro rok 2017. 7. Můžete začít s vystavováním faktur, pokladnou, atd. tj. běžnou činnost. 8. Převody dat z minulého roku můžete provádět již bez omezení - faktury, počáteční stavy účtů atd. 9. Podklad pro rok 2017 získáte následovně : volba Možnosti nastavení - parametry, pak poslední záložka Vzhled, na ní klikněte na obrázek vpravo nahoře. Pak si můžete pomocí tlačítka "Natáhnout z internetu" vybrat něco z naší nabídky, dáte "Zkusit na 2 sec" a pak uvidíte, zda jo nebo ne. Anebo si najdete nějaký svůj v počítači. Zatím je na netu jen pár základních, v nejbližší době ještě přidáme další. Datum 09. 11. 2016 - 13:00 -------------------------- - Export dat do Excelu (XLSX) - oprava formátu pro pole typu datum - Homebanking B (načtení výpisu z banky) - oprava chybné vazby na číselník 'konstatní symboly' při nevyplněném čísle účtu - ještě jedna oprava tohoto : vrácena kontrola na duplicitní VS při zadávání přijatých faktur (nyní opět hned po výběru firmy + na konci jako dosud)) + další úpravy pro EET Datum 03. 11. 2016 - 14:00 -------------------------- - Při tisku 'Přiznání k DPH se zběžně kontroluje dosažení limitu 8 mil. Kč pro nutnost podávat hlášení INTRASTAT. Tuto kontrolu lze vypnout ne formuláři 'Možnosti nastavení' na záložce ´Učetnictví'. - Registry Ares a kontrola partnerů --- změna vazby na Insolvenční rejstřík s kontrolou účtů --- vylepšena zpětná vazba s databází VIES (plátci DPH v EU) - program rozezná, zda firma není registrovaná nebo jen není systém VIES právě dostupný (probíhají na něm pravidelné aktualizace a bývá odpojen) - EET - Elektronická evidence tržeb --- tato veze již umožňuje evidovat tržby a má již připravena všechna nastavení --- podrobný popis bude brzy zveřejněn na našich stránkách - Sklady a objednávky -- skladová inventura rozšířena o zadání MNOŽSTVÍ2 včetně importu z externího souboru -- možnost přidání prefixu do katalogového čísla na kmenové kartě zásob (parametry) -- výběr položek z OP do OV -> přidána možnost agregace položek dle sklad, katalog - Různé -- vrácena kontrola na duplicitní VS při zadávání přijatých faktur (nyní opět hned po výběru firmy + na konci jako dosud)) - QR faktury -- tisk 'obrázku' na vaše odběratelské faktury je hotov -- na možnosti 'načítání dodavatelských faktur z QR kódu' zdárně pokračuje a blížíme se do finále (trochu nás zdrželo EET) Datum 26. 09. 2016 - 11:45 -------------------------- - Příkazy k úhradě -- jen připomínáme, že chyba "Partner" z dopolední aktualizace 22. 9. 2016 je opravena touto nebo až 2. aktualizací téhož dne - Účetnictví -- oprava chyby (duplicitní řádky) při tisku sestavy dle zakázek / středisek při výběru a výběru prázdné zakázky nebo střediska - Faktury vydané -- oprava chyby při zaúčtování vytvořené kopie z existující faktury a nastaveném třídění dle názvu odběratele Datum 22. 09. 2016 - 12:15 -------------------------- Příkazy k úhradě - mimořádné platby - oprava chyby "partner" Datum 22. 09. 2016 - 10:00 -------------------------- Příkazy k úhradě - oprava chyby "kod_zeme" - vznikla v souvislosti v přidáním nového formátu XML. DPH - oprava na formuláři Přiznání - na 1. straně se úplně dole mění malinkaté číslíčko 19 na 20 :-) Datum 21. 09. 2016 - 11:00 -------------------------- - EET (Elektronická evidence tržeb) -- na komunikaci s EET pracujeme a do zahájení první vlny bude program připraven. Bohužel zatím není vše úplně jasné a testování je možné jen v omezeném režimu. Sledujte naše stránky, v sekci "Rady, návody, účtování" bude brzy přidán dokumet s tímto tématem. - Příkazy v cizí měně (jen EUR!) -- přidán nový formát exportu (XML - SEPA) do bankovních programů. Tento formát je nový a vychází ze směrnice EU pro platby uvnitř Evropské unie. XML soubor lze zvolit pro příkazy v cizí měně, ale i v přípazech tuzemských pro úhradu EUR z korunového účtu! Podmínkou je nastavení IBAN a BIC/SWIFT v číselníku účtů a u partnera musí být vyplněn alespoň IBAN. - Finanční účetnictví -- Rozbor hospodaření dle středisek / zakázek - upraveny sestavy a přidány nové s tiskem plánu a plnění - DPH -- od srpna platí nový vzor formuláře Přiznání k PDH č.20 (odpovídající pokyny 5412_16 jsou na stránkách MF ČR). Z pohledu programu vcelku žádná změna, jen drobné úpravy na papírové sestavě, exportní XML je beze změny. Ovšem změnila se obsahová náplň (paragrafy) na některých řádcích. Konkrétně jde o ř. 7 a 8, 12 a 13, 62 a v části pro neplátce body 3 a 4. Současně se trochu mění i popis oddílu A.2 v Kontrolním hlášení. -- upozorňujeme na skutečnost, že od 1. 10. 2016 se rozšiřuje režim přenesení daně i na telekomunikační služby - Objednávky -- přidána možnost zadání Množství2 do objednávek -- přijaté objednávky - přidána možnost rozlišení typu objednávky na běžnou nebo interní, dle typu pak více možností vykrytí Datum 06. 09. 2016 - 14:30 -------------------------- Další úprava čtení z databází ARES (kontrola registrovaných účtů) a VIES (plátci DPH) Datum 30. 08. 2016 - 15:00 -------------------------- - Příkazy k úhradě - Export dávky ve formátu ABO (KPC soubor) - oprava chybného (mého) účtu (ztratilo se předčíslí účtu) - Oprava kontroly účtů partnerů v registru ARES (občas se hlásil účet jako neexistující, ale v registru byl uveden) Datum 25. 08. 2016 - 11:30 -------------------------- - Kontrolní hlášení -- přidána samostatná kontrola na DIČ v odpovídajících oddílech - nová komunikace s registry ARES --------------------------------- - údaje o partnerech se prověřují (a doplňují) při : --- vkládání nových do adresáře (IČ, DIČ, adresa, č. účtu) --- zapsání dodavatelské faktury --- vystavení odběratelské faktury --- vystavení příkazu k úhradě Seznam kontrolovaných registrů se nastavuje v programu na formuláři "Možnosti nastavení", záložka ostatní. Upozorňujeme, že kontroly mohou v závislosti na vašem připojení k netu a vytížení serverů ARESu trvat déle. Pozn : kontrolují se dostupné informace, zda je veden v Insolvenčním rejstříku, zda je plátce DPH, zda není nespolehlivý, kontroluje se i číslo účtu - zda je v seznamu evidovaných účtů (ale zjistili jsme, že registr nemá vždy aktuální informace) - QR faktura -- aktuálně probíhá testování tisku QR kódu s obsahem faktury. Finální verzi uvolníme koncem příštího měsíce. -- skenování kódu pro dodavatelské faktury je rovněž ve stadiu testů. - Evidence majetku -- odpisový plán - varianty : jen plán, skutečnost+plán, jen skutečnost -- jednoletý odpisový plán pro PO : načte skutečné odpisy a dopočte plán do konce roku - Objednávky a skladová evidence -- úprava celkové (globální) slevy - vypočítává se nově z ceny upravené (nikoli základní) -- úprava nápočtu a sestavy inventurního soupisu zásob (nápočet cen v nerealizovaných dokladech) -- skladové kontroly jsou doplněny o příjemky a výdejky bez uvedeného daňového dokladu -- oprava chyby při realizaci dokladu : převod-výroba -- stav zásob - výpočet objednaného množství je zohledněn i o případné "překrytí" objednávky + další úpravy Datum 29. 04. 2016 - 11:30 ---------------------- Účetnictví pro podnikatele -- Výkaz zisků a ztrát a Rozvaha (oprava hodnot sloupců pro minulé období) Datum 25. 04. 2016 - 14:00 ---------------------- - Kontrolní hlášení -- oprava (pokud nebyly doklady v části B3, tak nebyla vyplněna kontrolní tabulka pro DÚ 40 a 41 (B2+B3) - Skladová evidence -- výběr a barevné rozlišení Expedičních příkazů podle stavu zpravování PŘÍSPĚVKOVÉ OGRANIZACE --------------------- PAP úprava seznamu účtů a změna formátů XML souborů + další úpravy Datum 21. 04. 2016 - 11:45 ---------------------- Přidány výkazy v němčině (Rozvaha a Vzaz) Objednávky přijaté - možnost zadání celkové slevy za dodávku PŘÍSPĚVKOVÉ OGRANIZACE ================= - Příloha PO - oprava ukládání textu částí A1. - A6. Datum 14. 04. 2016 - 12:00, 14:50, 22:20 --------------------------------- + 22:20 Příloha - oprava sloupce minulé období Rozvaha - oprava chybějící tečky D.III.1. Objednávky přijaté - přidáno uplatnění množstevních slev a porovnání s minimální cenou - hlášení o povinnosti odběru za hotové + 14:50 Příloha PO - oprava součtu v části A4, řádek 65 PŘÍSPĚVKOVÉ OGRANIZACE ================= - chyba v XML souboru Rozvaha (místo B.II. je omylem uvedeno B.I.). Tisková sestava byla O.K. -- po aktualizaci je nutné vytvořit XML soubor Rozvaha znovu a opět poslat na CSUIS Datum 13. 04. 2016 - 10:30, 12:00 a 13:30 ---------------------------------- PŘÍSPĚVKOVÉ OGRANIZACE ================= + 13:30 oprava tisku Výkazu zisků a ztrát, sloupec 'Minulé období' + 12:00 oprava účtů "korekce" pro Rozvahu - Úprava účetních výkazů (Výkaz zisků a ztrát, Rozvaha a zejména Příloha) -- změna je na sestavách i exportovaných XML souborech pro CSUIS -- Je nutné : na formuláři 'Účtová osnova' spustit na tlačítku Další možnosti 'Aktualizaci ze vzoru'. Kontrolní hlášení -- drobné opravy (rychlá odpověď na výzvu) Skladová evidence a objednávky -- Stav zásob - exportuje se hodnota dispozičního stavu dle nastavení dispozic v objednávkách -- při vykrývání objednávek přijatých se zobrazí dispoziční stav zásob -- do expedičního příkazu se přenáší z OP způsob úhrady a způsob dodání - pak i do následných dokladů + drobné úpravy Datum 07. 04. 2016 - 09:40 ----------------------- - Faktury vydané -- prohlížení faktur a pohlednávky --- oprava třídění dle kritérií --- k fakturám přidán rozpis podle fakturačních skupin (pokud jsou nastaveny) a přenosu DP (v hodnotách bez DPH) - Informace o školení + program a přihláška zveřejněny na našich stránkách www.compex.cz Datum 05. 04. 2016 - 12:00 ----------------------- - Oprava Výkazu zisků a ztrát pro podnikatele (v HV nezapočten ř. 7, úč. sk. 58) Datum 04. 04. 2016 - 14:45 ----------------------- - Finanční účetnictví pro podnikatele -- Nové (upravené) sestavy : Výkaz zisků a ztrát a Rozvaha -- Je nutné : na formuláři 'Účtová osnova' spustit 'Aktualizaci ze vzoru'. Poté přeúčtovat zpětně od počátku roku všechny účty sk. 61 a 62 na sk.58 (viz účetní standard 024) --- Ze změn provedených ve směrné účtové osnově upozorňujeme zejména na následující: 58 – Mimořádné náklady: od roku 2016 skupina 58 - Změna stavu zásob vlastní činnosti a aktivace 61 - Změny stavu zásob vlastní činnosti: nově nahrazeno skupinou 58 62 – Aktivace: nově nahrazeno skupinou 58 68 - Mimořádné výnosy: zrušeno --- změnu těchto účtů je třeba provést i v datech pro výpočet Výkazu zisků a ztrát pro miniulé období - Expediční příkazy -- přidána možnost označit fakturační skupiny přímo na EP - přenos do následných daňových dokladů + drobné další úpravy Datum 21. 03. 2016 - 21:30 -------------------------- - Skladová evidence -- Přecenění prodejních cen --- rozšířeno o import ceníků z externího zdroje -> strukturu externího souboru získáte prostým exportem "ceníku zásob pro skladovou kartu" do tabulky XLS (Excel) --- ponecháme první řádek tabulky s popisem, zbytek dle potřeby upravíme, vymažeme, doplníme --- po editaci soubor uložte jako .CSV (textový soubor s jednotlivými poli oddělenými středníkem) --- je možné upravit, přecenit nejen prodejní ceny A až E, ale i minimální prodejní cenu a 4 množstevní slevy --- věnujte pozornost dalším možnostem, které je možné u jednotlivých údajů využít : ---- přepsat vždy novou hodnotou -> nová hodnota vždy nahradí původní, i když je původní hodnota nenulová a nová = 0 ---- zachovat původní hodnotu v ceníku když je nová = 0 ---- smazat všechny ceny -> u všech položek označených pro přecenění dojde k vynulování hodnot v ceníku !!! --- hledání konkretní karty, katalogu lze pomocí tlačítka Výběr nebo pravým klikem myši ve sloupci Katalog -- Skladové karty - tlačítko Přidat novou kartu --- hledání konkretní karty, katalogu lze pomocí tlačítka Výběr nebo pravým klikem myši ve sloupci Katalog Datum 16. 03. 2016 - 18:00 ----------------------- - Kontrolní hlášení -- oprava kontroly DIČ/VAT - Informace k metodice účetnictví 2016 pro podnikatele --- zatím nepoužívat, výsledky neodpovídají skutečnosti! --- na nových výkazech se stále pracuje, dokončení plánujeme pořád ještě do 31. 3. 2016 Datum 11. 03. 2016 - 14:10 ----------------------- - oprava expedičních příkazů Datum 11. 03. 2016 - 11:40 ----------------------- - Kontrolní hlášení -- doplněny nové a zrušeny nadbytečné kontroly - Krajské příspěvkové organizace -- export dat je doplněn o pole "popis účetní operace" - Informace k metodice účetnictví 2016 pro podnikatele --- na nových výkazech se stále pracuje, dokončení plánujeme do 31. 3. 2016 - Objednávky přijaté -- nápočet dispozičního množství na kartě (zohledněny ukončené OP dle fajky i datumu) -- předvyplněn údaj VYSTAVIL dle hesla -- předvyplněno STREDISKO dle dokladové řady -- automatické současné doplnění příslušných datumů při fajfknutí POKRYTO, UKONČENO -- při vykrývání OP se přenáší do záhlaví EP i OBJEDNAVKA, v případě vykrývání více OP je v EP doplněno HROMADNA -- datum dodání z OP se přenáší do EP dat_expedice - je-li hromadná obj. datum expedice = datum vystavení -- přenos poznámky z OP do poznámky EP (dle nastaveného parametru v parametrech pro objednávky) - Expediční příkazy -- přidán Způsob dodání a Způdob úhrady do EP - přenáší se z OP a pak dále do FV a PV -- možnost zadání jednotkové i celkové ceny (při variantě vstupu cen včetně DPH - pak rozpočet dle množství) -- přidání prázdného řádku má předvyplněnou zakázku a středisko ze záhlaví dokladu - Skladová evidence -- skladové inventury - přidáno hledání KATALOG na pravém tlačítku myši ve sloupci katalog - Majetek -- odpisový plán majetku jednoletý pro příspěvkové organizace - načte skutečné odpisy a dopočte plán do konce roku Datum 21. 02. 2016 - 20:30 ----------------------- - Kontrolní hlášení -- úprava kontroly "jinak zařazených dokladů" -- do chyb se již nevypisuje úhrada nebo vratka DPH zúčtovaná v bance - Přiznání k DPH -- v případě čtvrtletních plátců možnost tisku jen 2. strany formuláře Přiznání k DPH za 1 měsíc bez nutnosti měnit v parametrech nastavení. Použití jako pracovní sestavy pro porovnání a doložení ke kontrolnímu hlášení -- do chyb se již nevypisuje úhrada nebo vratka DPH zúčtovaná v bance Datum 16. 02. 2016 - 11:40 ----------------------- - Kontrolní hlášení -- oprava načítání dokladů s kombinovaným plněním (běžné + přenos na 1 dokladu) -- oprava automatického doplňování ev. č. dokladu z VF - Vydané faktury -- úprava v tisku fakury - nově se vytiskne v pravém horním rohu evidenční číslo dokladu (pokud je jiné než VS) a také variabilní symbol, rovněž pokud je vyplněno evid.č.dokladu a pak se také vytiskne i vaše interní číslo dokladu. Příspěvkové organizace =============== Upozornění: - před odesláním výkazů na CSUIS doporučujeme provést na formuláři pro účetní rozvrh 'Aktualizaci ze vzoru' (2. volba na tlačítku 'Další možnosti') Datum 16. 02. 2016 - 11:40 ----------------------- - Kontrolní hlášení -- oprava kontrolních součtů - Faktury vydané -- oprava chyby při tisku (vznikla v souvislosti s novými úpravami pro QR kody) Datum 15. 02. 2016 - 21:40 -------------------------- - Kontrolní hlášení -- oprava tisku sestavy -- doplněny nové kontroly, např. na 1 dokladu nelze použít 2 různé oddíly KH Datum 11. 02. 2016 - 12:30 -------------------------- - Kontrolní hlášení -- doplněny úpravy vyplývající z posledních informací a návrhů z uskutečněných 'miniškolení' - číselník kódů pro přenesení daňové povinnosti byl zredukován na základní kódy a doplněn o nové kódy 18, 19 a 20 -- staré nomenklaturní kódy přenosu ve smyslu přílohy č. 5 (odpad, šrot) byly odstraněny, nově se používá pouze kód 5 + další drobné úpravy Datum 02. 02. 2016 - 12:00 ----------------------- - a opět Kontrolní hlášení --- kontrolní součty - zrušeno tlačítko, je vytvořena samostatná záložka včetně tisku --- oprava součtování při změně záložky (oddílu) --- mini školení, která jsou naplánována na 3.2. a 9.2. 2016 jsou plně obsazena. Přihlášeným na 3.2. byly již rozeslány potvrzovací maily. Na termín 9.2. je budeme posílat v pátek nebo nejpozději v pondělí. Nepředpokládáme zrušení akce, ale jen pro případ.... Další zatím není v plánu, ale není vyloučeno, ukáže se podle reakcí z těchto dvou. Datum 27. 01. 2016 - 12:00 ----------------------- - Kontrolní hlášení --- další oprava, přidána možnost hledání --- přidáno evid. číslo dokladu i na vydané faktury (např. kvůli CCS), vyplňuje se pouze v případech, kdy je jiné než VS! --- už je možnost zadávat čísla dokladů s písmeny na interních a pokladních dokladech. Pokud je budete používat, je nutné uvést na všechny řádky, kterých se to týká, tj. k základu i k DPH Datum 21. 01. 2016 - 11:00 ----------------------- - Kontrolní hlášení --- další oprava, už by skoro mělo být hotovo :-) --- na možnosti zadávat čísla dokladů s písmeny na interních a pokladních dokladech se stále pracuje... Datum 20. 01. 2016 - 13:40 ----------------------- - Kontrolní hlášení --- program umí zařadit doklady do kontrolního hlášení i bez uvedení kódů KH (pracuje s DÚ, SH_EU a kódem pro PDP). Obecně vzato, pokud nemáte doklady, které se nějak "vymykají", pak tam žádné vyplnění pole KH není třeba. Program ale bude v případě jejich uvedení doklady porovnávat s očekávaným kódem oddílu a bude-li jiný, pak se objeví v seznamu "jinak zařazených". Může tedy nastat situace, že vám budou po této aktualizaci figurovat nejaké doklady v tomto seznamu a bylo by dobré je zkontrolovat. --- upraven formulář, přidány záložky pro jednotlivé oddíly, samostatná záložka pro chyby. Je přidána i záložka, kde se zobrazují doklady "jinak zařazené", což ovšem neznamená, že jde o chyby. Mohou to být např. doklady, které jsou v B.2., ale mají částku menší než 10 tisíc - může se jednat o kombinované plnění s přenosem DP. --- zadávání evidenčních čísel dokladů s písmeny zatím v interních a pokladních dokladech je v řešení. Pokud takové máte, zatím si je poznačte a po dokončení úprav se k nim vrátíte a dopíšete správná čísla dokladů --- na celé problematice i nadále pracujeme a upravujeme podle aktuálního stavu a dostupných informací --- na stránkách www.compex.cz je v sekci "Rady, návody, účtování" aktualizován dokument "kontrolní hlášení - obecné informace" - Převod dat z minulých období --- oprava - z roku 2015 se nepřevedly do 2016 faktury s plněním jen s 2. sníženou sazbou 10%). Pokud takové máte, proveďte převod znovu. Datum 12. 01. 2016 - 11:50 ----------------------- - Kontrolní hlášení --- opravena chyba při spuštění formuláře (vyskytovala se jen v některých případech) --- doplněn nový formulář pro generování (export ) XML souboru pro EPO včetně možnosti vytvoření XML pro tzv. rychlou reakci na výzvu. Tento formulář se spustí ze základního kliknutím na tlačítko 'Generovat XML' - obecně : -- hlášení se vytvoří z účetních dokladů, ne faktur! Princip je shodný s tiskem 'Přiznání k DPH' Proto je třeba mít faktury k dni generování již zaúčtované. -- program umí zařadit doklady do jednotlivých oddílů automaticky i bez vyplněných oddílů, ale pokud má být doklad zařazen z nějakého důvodu jinam, je potřeba to na dokladu uvést. Např. přijaté plnění s celkovou hodnotou pod 10 tisíc, které by automaticky bylo zařazeno do části B.3., ale má být v oddíle B.2. ('zálohová' faktura za elektřinu). Systém pak tento doklad přesune do B.2. -- u přenostu DP je od 1.1.2016 kód součástí jednotlivých účetních dokladů (sloupec PDP) -- při načtení na EPO je požadováno vyplnění e-mailu nebo ID datové schránky. Obojí se zadává na formuláři 'Možnosti nastavení'. Ale pozor, ID DS je 7-místný kód vaší schránky, ne vaše přihlašovací jméno! -- pracovní tisková setava kontrolního hlášení je sice již připravena, ale není zatím ve finální podobě, ještě se budou nějaké přidávat, resp. upravovat. Zřejmě přidáme sestavu, ve které budou rozepsány i doklady, které jsou v hlášení sečteny do oddílů A.5. a B.3. - obecná účetní legislativa --- jak jsme vás již informovali, došlo u určitým změnám v účtové osnově a tisku výkazů, ale zatím čekáme na vydání dalších předpisů. Poté budeme řešit celkové úpravy. Datum 07. 01. 2016 - 12:50 ---------------------- - Kontrolní hlášení 1. na všech formulářích s účtováním je přidáno tlačítko "Kontrolní hlášení" --- toto tlačítko umožňuje určit (nastavit) vlastnosti dokladu pro generování KH a obsahuje pole pro Oddíl (A1, A2, ..., B3), Režim PDP (SH_EU), Kód PDP, Kód režimu plnění (cestovní služba) Zatím pracujeme pořád na verzi, která by měla minimalizovat nutnost vyplňovat všechny údaje. V současné chvíli je to nastaveno tak, že se vlastně nastavení "Oddílu KH" ani neberou v potaz a kontrolní hlášení pracuje s doklady na základě kódů pro DPH (DÚ). To ale nebude trvale možné, protože byly v průběhu prosince v rámci úprav a novém výkladu stanoveny podmínky, kdy se doklad zařazuje jinam, než bychom předpokládali např. podle limitu 10. tis. 2. do účetních dokladů přibyly nové sloupce --- KH - označuje oddíl, do kterého má být účetní doklad, resp. řádek zařazen. Program zařadí doklady do odpovídajícího oddílu i bez vyplnění --- PDP - označuje Kód předmětu plnění pro případ přenosu daňové povinnosti (1, 3, 4, ... , 19,20). Tento kód musí být vyplněn v případě přenosu DPH, tj. kod SH_EU = 9. Dřívější seznam "Evidence pro daňové účely" již program pro doklady od 1.1.2016 nepoužívá a také tuto evidenci nelze na EPO v tomto roce ani použít (ale je funkční pro případy účtování v hospodářském roce) 3. V menu Účetnictví, Sestavy pro DPH..., je nová volba "Kontrolní hlášení". Na tomto formuláři se stále pracuje a doplňují se kontroly dokladů, ale můžete si jej zkusit. Již nyní by měl umět vytisknout sestavu a vytvořit XML, které si můžete zkušebně natáhnout na EPO. Kromě toho došlo k ke změně Vyhlášky 500, která přináší určité změny (ruší se 011, celá skupina 62... (přechází na 58), ruší se mimořádné náklady atd.) O úpravách v programu a krocích , které budete muset udělat, vás budeme průběžně informovat. - Majetek --- Prohlížení dlouhodobého majetku - přidán výběr a hromadné operace (další možnosti) --- Úprava odpisového plánu majetku PO - uvažují i se karty, které byly vyřazeny v průběhu roku (dříve nebyly vybrány) --- Inventura majetku - přidána možnost výběru místa nebo střediska, srovnávací tisk odlišného místa a stř. nebo hromadná změna místa a stř. vybranými --- Dlouhodobý majetek-podnikatelé - možnost nastavení vlastní délky účetních odpisů ve všech odpisových skupinách - Objednávky přijaté --- Oprava stavů položek OP včetně řádků bez návaznosti na sklad --- Úprava deníku OP - celková cena za celou OP je vypočtena z ceny po slevě --- Oprava chyby - přečíslování nové objednávky, pokud došlo k uložení až po tisku - Expediční příkazy --- Přidána možnost stanovení stavů rozpracovanosti EP - povolení ke zpracování, vychystáno, ukončeno --- pokud je příznak Vychystáno, Ukončeno, nelze opravovat doklad (změna příznaků jen správce programu) - Skladová evidence --- Nový formulář pro skladovou inventuru s možností importu z externího TXT souboru (dle příslušných pravidel) + generování dokladů inventárních rozdílů --- Stav zásob - opraveny funce tlačítek - stav nad a pod limitem --- Číselník Účetní kontace skladů - po spuštění na volbu provede nahrazení kontací ze zrušené skupiny "61" na "58" - POZOR - je nutné doplnit tyto účty do účetního rozvrhu - Výroba --- Číselník Kalkulační vzorec-popis - po spuštění na volbu provede nahrazení kontací ze zrušené skupiny "61" na "58" - POZOR - je nutné doplnit tyto účty do účetního rozvrhu *********************************************************** Konec - starší informace jsou k dispozici na www.compex.cz