Aktualizační protokol systému FIS 3000 ====================================== Datum 12.02.2020 - 09:40 ------------------------ jen pro Příspěvkové organizace ============================== - úprava Přílohy PO - přidána část Projekty Partnerství -- nová povinná část za poslední čtvrtletí roku. Po aktualizaci programu vygenerujte znovu XML soubory pro CSÚIS a pošlete znovu, stačí jen Přílohu, ostatní není třeba. -- Nevyplňujeme, protože obecně lze Projekty partnerství chápat jako zakázky v hodnotě nad 300 mil. Kč poskytnuté ze soukromého sektoru. Pokud něco podobného máte, napište. Datum 06.01.2020 - 10:40 ------------------------ Problém s tiskem na multifunkčních tiskárnách s možností oboustranného tisku - změna tiskového procesoru, resp. vrácení na předchozí verzi do doby, než bude zajištěn správný tisk POZOR! Nepřehlédněte! Pod tímto návodem je ještě i soupis změn k nové verzi z 19. 12. 2019! Příprava roku 2020 - návod ========================== -- 1. na síti nepracují s programem roku 2018 jiní uživatelé -- 2. spustíte program (tzv. Servisní modul) roku 2019, ale POZOR, Nekliknete na "spustit FIS3000", tj. nedostanete se až k zadání hesla, ale klikněte na "Další možnosti". -- 3. Na tomto formuláři kliknete na tlačítko "Příprava nového roku" -- 4. Program nastaví nový adresář, do kterého se má instalovat (vizuálně zkontrolujte, zda je to O.K.) -- 5. Přečtěte si pokyny na tomto formuláři a pak Klikněte na tlačítko "Založit nový (příští) účetní rok". -- 6. Na ploše počítače, ze kterého jste založení provedli se sice automaticky vytvoří ikonka s číslem 19, ale s popisem "FIS3000 pro rok 2020", protože již správně odkazuje na program pro rok 2020. Její úpravu, tj. změnu obrázku (ikonky) na číslo 20 provedete až po celkové aktualizaci programu (viz níže). -- 7. Ikony pro spouštění roku 2020 na ostatní počítačích v síti musíte vytvořit sami (postup níže). -- 8. >>> pokračujte dále dle návodu Jak vytvořit ikonu (zástupce) na jiném počítači: -- 1. Na stávající ikonku (2019) klikněte 1x (pouze označit - zamodrat, ne spustit) -- 2. na klávesnici stiskněte CTRL + C a hned CTRL + V (kopírovat a vložit) -- 3. Na ploše se objeví nová ikonka s popisem "Kopie - FIS3000 ...pro rok 2019" -- 4. Označte 1x kliknutím tuto novou ikonku a stiskněte klávesnici F2 (přejmenovat) a vymažte text "Kopie - ", opravte 2019 na 2020 a Enter -- 5. Znovu na ikonku klikněte, ale nyní PRAVÝM tlačítkem myší a z nabídky vyberte "Vlastnosti" -- 6. Na formuláři opravte v prvních 2 řádcích výskyt 2019 na 2020. Pozor, musíte vše ostatní zachovat, vyměníte pouze číslice 19 za 20. -- 7. Klikněte na tlačítko "Změnit ikonu" a vyberte novou "20" -- 8. Dole klikněte na "Použít" a O.K. -- 9. Spusťte zástupce "2020" a zkontrolujte, zda se rozjel opravdu správný účetní rok. Výše uvedeným postupem docílíte vytvoření čistého účetnictví pro rok 2019. Pozor, změna! Na rozdíl od předchozích let již toto nové účetnictví pro rok 2020 již obsahuje nastavení a číselníky převedené z roku 2019 ! Ale i neobsahuje evidence, tj. faktury, zásoby apod. Proto nyní : 1. Zajistěte, aby nebyl spuštěn rok 2019 (ani na vašem počítači) 2. Spustíte rok 2020. 3. Po zadání hesla (na začátku stejné jako v roce 2020 a které si později můžete změnit na nové) zvolíte nabídku Obsluha, a pak poslední Převody dat z minulých období. Nyní vyberete adresář s rokem 2019 (program se pokusí nastavit sám ...\COMP2019) a O.K. 4. Objeví se formulář, na kterém zvolíte soubory (evidence), které chcete již v tuto chvíli převést do nového roku. Volba pro ČÍSELNÍKY je sice dostupná, ale není třeba ji provádět. Kromě toho opakovaný převod číselníků by způsobil, že vámi již nastavené dokladové řady by se opět přepsaly do stavu roku 2019 a vy byste je museli znovu upravovat. 5. PARAMETRY je nutné označit pro převod, pokud zpracováváte skladovou evidenci, objednávky. Jinak se do nového rou převodou pouze všeoobecné parametry. 6. Nyní provedete aktualizaci hlavního PROGRAMU pro rok 2020 (Internetová aktualizace...) 7. Program je připraven pro účtování v novém roce a jako první krok nastavíte DOKLADOVÉ ŘADY a účetní oblasti pro rok 2020. 8. Můžete začít s vystavováním faktur, pokladnou, atd. tj. běžnou činnost. 9. Převody dat z minulého roku můžete provádět již bez omezení - faktury, počáteční stavy účtů atd. 10. Podklad pro rok 2020 získáte následovně : volba Možnosti nastavení - parametry, pak poslední záložka Vzhled, na ní klikněte na obrázek vpravo nahoře. Pak si můžete pomocí tlačítka "Natáhnout z internetu" vybrat něco z naší nabídky, dáte "Zkusit na 2 sec" a pak uvidíte, zda jo nebo ne. Anebo si najdete nějaký svůj v počítači. Úprava IKONY na ploše v případě, že neobsahuje ikonu se správným číslem roku **************************************************************************** Pokud máte i provedené aktualizaci stále na ploše ikonu s číslem 2019, tak : 1. klikněte na ploše pravým myšítkem na ikonu pro rok 2020 (teď vypadá jako "2019"), zvolte "Vlastnosti" a pak tlačítko "změnit ikonu", vyberte "2020" když to nepomůže 2. klikněte na ploše pravým myšítkem na ikonu pro rok 2020 (teď vypadá jako "2019"), zvolte "Vlastnosti" a pak tlačítko "změnit ikonu", tlačítko "Procházet" a vyberte soubor "FIS3000.exe" a opět zvolte obrázek s číslem 20, pak "Použít" a "OK" A poté pro jistotu restartovat počítač. Datum 19.12.2019 - 12:00 ------------------------ Evidence faktur - Export faktury vydané do formátu ISDOC (verze 6.0.1) -- export se provede výběrem tiskové sestavy "Faktura_ceska_isdoc" nebo "Faktura_sklad_isdoc" - NOVÉ ! Import faktury přijaté z formátu ISDOC -- je nutné v nastavení programu (parametry) - faktury - zaškrtnout volbu pro import ISDOC faktur -- po zadání dokladové řady použijte tlačítko "ISDOC" pro import přijaté faktury Příspěvkové organizace * CSUIS + PAP - přidány nové kontroly na záporné zůstatky (vč. tvrdé kontroly na konci roku) Evidence majetku - příspěvkové organizace - oprava "neviditelného" pole pro vyřazení majetku - úprava exportu majetku do FAMA (JEM) - přednostně bere údaj z položky VOLNA, pokud není naplněna, dosadí inventární číslo Skladová evidence - Přehled zásob-nákup-prodej - oprava zdvojených údajů - Krmné dávky - rozšířeno pole pro KATALOGové přizazení ke skladům + Tisk sestav - nová verze modulu pro prohlížení -- Export obsahuje možnost slučování dokumentů PDF, ukládání přímo do ZIP souboru apod. -- Tisk umožňuje vybrat jen aktuální stránku - v náhledu změna pozice funkční lišty při nízkém rozlišení - v náhledu lze měnit velikost zobrazení nově i pomocí CTRL + kolečko myši + drobná oprava párování plateb z výpisů podle konstantních a jiných symbolů Datum 19.09.2019 - 09:15 ------------------------ - Oprava tisku na vzdálené tiskárny - Majetek - oprava chyby na formuláři pro dlouhodobý majetek Datum 17.09.2019 - 10:30 ------------------------ - Finanční účetnictví -- Import bankovních výpisů - opraveno párování pomocí specifického symbolu dle nastavení v číselníku symbolů -- Tisk pokladních dokladů - přidána možnost rozpisu DPH i na tzv. daňový doklad -- Kontrolní sestava pro DPH - upravena tisková sestava - nyní přebírá text z 1. řádku odpovídajícího DÚ (ze základu) -- Stav účtu "Globální" - nová volba umožňující výběr a tisk jen účtu, na kterém aktuálně stojí kurzor. Např. pokud stojím na součtovém řádku 321 a zvolím dole ve výběru "Stav aktuálního účtu", zobrazí se a vytisknou ve tvaru hlavní knihy jen účty 321... Tímto lze vybrat do tisku jen určité skupiny účtů, např. jen mzdové náklady, pokud se nastavím na řádek 52. -- Výsledkové sestavy dle středisek/zakázek/kódů UZ mají nyní novou volbu - "Generovat křížový XLS rozbor hospodaření". Tímto lze vytvořit XLS tabulku se všemi účty a k nim přiřazenými středisky/zakázkami/UZ -- Státní příspěvkové organizace - oprava sestavy Rozbor hospodaření - Interní pošta v systému FIS3000 -- oprava hlášky "služba pro příjem pošty není aktivní" - EET -- oprava výpočtu základů a daní při částečné úhradě vydané faktury - Vydané faktury -- při vytvoření kopie z jiné starší faktury lze na dotaz převzít i poznámku (pokud u původní existovala) - Skladová evidence -- Příjem na sklad - přidáno tlačítko pro orientační zobrazení prodejní ceny -- Expediční příkazy - oprava doplnění měny, změněného kurzu a přepočtu ceny (při změně měny a kurzu v záhlaví EP) - Evidence majetku -- možnost nastavení účtování odpisů na každé jednotlivé kartě (výhodné při požadavku na různé anylytické účty odpisů, oprávek, fondů, transferů) -- možnost nastavení poměrového rozúčtování úč.odpisů majetku na každé kartě dle % (např. rozdílná střediska, zakázky, analytické účty apod.) Odpis pak bude zaúčtován vícero zápisy přesně podle definice (součet definovaných rozúčtování musí dát 100%) Datum 20.08.2019 - 09:45 ------------------------ Faktury vydané -- při "vytvoření kopie" se převezme do nové i počet dnů splatnosti ze staré Faktury přijaté -- zpřístupněno pole "evidenční číslo faktury" i pro neplátce Dokumenty -- nově se při založení adresáře pro ukládání dokumentů vytvoří ještě podsložka pro IČO (řešíme tím případy, kdy se na jednom místě účtuje více subjektů) PO zřizované Magistrátem města Zlína -- přidán export XLS jako součást podkladů pro odbor evidence majetku MMZ Adresář firem -- při přidání nového se nezobrazovaly správně některé znaky např. & nebo uvozovky -- oprava načtení adresy - nově i číslo orientační (např. dříve jen Ulice 41, nyní Ulice 41/25) Skladová evidence -- duplikát kmenové karty - EAN se vyprázdní, na dotaz duplikuje i prodejní ceník, doplňky a parametry eShop -- volitelný export ze stavu zásob a stavu nákup, prodej - základní nebo všechny údaje -- úprava zaúčtování skladových faktur (FV) při aktivním parametru pro dosazení výnosového účtu ze skladových (nebo kmenových) karet -- EP, FV a PV - prodejní cena (základní a upravená) se zaokrouhluje na počet desetinných míst podle nastavených parametrů pro daný typ ceny (A,B,C,D,E) Majetek - pro příspěvkové organizace - nový parametr v nastavení pro povolení zpracování daňových odpisů (na konci účetního roku) Datum 30.07.2019 - 09:20 ------------------------ - Finanční účetnictví --- Import bankovních výpisů - oprava párování pomocí seznamu konstantních symbolů apod. --- Tisk Rozboru hospodaření (střediska/zakázky/UZ) - výběr dle masky - oprava chyby (tisk jen 1. řádku) --- Číselník zahraničních měn - přidána nová funkce - AKTUALIZACE KURZŮ - stáhne a nahradí u vašich měn staré kurzy aktuálními - Skladová evidence -- Úprava výpočtu skladových zahraničních faktur -- Oprava chyby při zpracování skladových kompletací -- Krmné dávky - parametrický tisk stavu evidence zvířat - Evidence přijatých faktur -- pokud je v parametrech pro sklad nastaven parametr "Nabízet příjemku po zaúčtování FP", pak při zaúčtování přijaté faktury na účty pořízení materiálu (11*) nebo zboží (13*) se na dotaz spustí přímo formulář pro pořízení příjemky na sklad + další drobné opravy a úpravy Datum 17.07.2019 - 14:20 ------------------------ - Skladové faktury -- opraveno účtováni při nastavení parametru : Účtovat prodej podle účtu na kartě - Finanční účetnictví -- úprava exportů sestav (CSV, XLS, ...) - Export tiskových sestav již funguje podle přednastaveného adresáře + další drobné opravy a úpravy Datum 15.07.2019 - 13:00 ------------------------ Po delší době je toho víc :-) Nová obecná funkce ****************** od této verze lze pracovat s 'DOKUMENTY' Nejedná se o nic převratného, smyslem je možnost přiřadit různé soubory (DOC, XLS, PDF, obrázky apod.) k následujícím údajům : - k partnerům (např. smlouvy) - k fakturám (např. k vydané uschovat podklady, kooperace...) - k účetním dokladům (...) - k zakázkám (...) - k majetku (fotografie, návody...) - k objednávkám (požadavky, smlouvy...) - ke katalogovému číslu ve skladové evidenci (...) Na vybraných formulářích (adresář partnerů, číselník zakázek, deníky faktur, úč. dokladů, objednávek, karty majetku a skladové položky) najdete tlačítko 'Dokumenty'. Kliknutím na něj se zobrazí volby 'Zobrazit' nebo 'Přidat nový'. Samozřejmě musíte nejdříve nějaký přidat a poté jej lze kdykoliv zobrazit. Přidání -> Najdete kdekoliv (na ploše nebo v nějaké složce) ve svém počítači již existující dokument. Po jeho výběru máte ještě možnost upravit název pro lepší identifikaci. Pak se uloží (zkopíruje) z původního místa (plocha apod.) do odpovídající připravené podsložky adresáře FIS_DOKUMENTY. Pozor, původní zdrojový soubor zůstává beze změny na místě, odkud jste jej otevřeli. Pokud už tam nebude třeba, musíte jej odstranit sami (alespoň prozatím). Program při prvním pokusu o přidání založí složku 'FIS_DOKUMENTY' pod hlavním adresářem FIS3000 (pokud takový existuje, jinak do nadřízené složky) včetně dalších potřebných podsložek (partneri, faktury, zakazky, doklady atd.). Zároveň s touto úpravou byla přidána na formulář 'Možnosti nastavení - parametry' nová záložka 'Adresáře - složky'. Zde můžete nastavit podadresáře nejen pro uvedené DOKUMENTY, ale i pro různé EXPORTY a IMPORTY dat. Pokud nenastavíte nic, platí vše jako dřív, tj. např. všechny exporty se automaticky nabízí do podadresáře 'EXPORT' pro daný rok. U dokumentů jsme ale použili jako výchozí samostatnou složku 'FIS_DOKUMENTY', protože soubory (DOC, XLS, apod.) např. k partnerům musí být dostupné i v dalších letech. Jestliže Aby nedošlo k nepovolanému přístupu k citlivým dokumentům, je možné v programu v nabídce 'Hesla a přístupy' na formuláři 'Nastavení oprávnění a přístupů' povolit nebo zakázat práci s dokumenty pro jednotlivé uživatele. Dalších omezení lze dosáhnout vytvořením adresáře pro dokumenty např. na sdíleném disku, ale upravit přístupová práva ke složkám (zneviditelnit). Seznam všech uložených dokumentů a jejich prohlížení lze pak zobrazit na formuláři 'DOKUMENTY' v hlavním menu 'PROGRAM' (vlevo nahoře). Úpravy dle požadavků z květnového školení na Horalu *************************************************** - Faktury -- odblokování zákazu oprav údajů na přijaté faktuře z minulých let (ale jen splatnost apod.) -- číselník "Konstantní symboly" je přejmenován na "Symboly a účty pro import výpisů" a také podle toho i přepracován. Nově umožňuje zadávat kromě KS pro párování platby variabilní i specifický symbol a dokonce i čísla účtů, resp. jejich kombinace. Více informací najdete přímo na formuláři. -- příkazy k úhradě - zpřístupněna položka 'Specifický symbol', kterou lze vyplnit přímo na formuláři při výběru faktur k zaplacení. - Finanční účetnictví --- na formuláři 'Prohlížení podle podmínek' jsou přidána 2 pole pro vyhledání dokladů podle čísla uživatele (přihlášeného hesla). Do 1 pole můžete uvést číslo (1 - správce A, 2 - uživatel B , 2 - uživatel C , ...) a také datum od-do (datum a čas pořízení, resp. poslední úpravy), ve kterém má program doklady vyhledat. --- při převodu dat z předchozího roku lze nastavit, jak mají být převedena 'Data minulých období', která se běžně používají pro vyplnění Výkazu zisků a ztrát ve sloupci 'Minulé období'. Nyní můžete zvolit detailnější členění - stejně jako běžné PS účtů (účet, středisko, zakázka). Zároveň jsou upraveny i sestavy Rozbory hospodaření (středisek a zakázek), aby se v i nich načetly hodnoty do minulého období (včetně porovnání). Sloupce 'Středisko' i 'Zakázka' jsou na formulář Data MO přidány (lze editovat). --- Příspěvkové organizace - po založení nového roku 2020 a převodu dat z minulých období se automaticky převedou zůstatky účtů 412, 413, 416 apod. na povinné analytické účty dle přílohy pro PO. --- export Hlavní účetní knihy (CSV apod.) - opraveno třídění dle účtů - Majetek -- úprava tiskové sestavy - Odpisy detailní - Sklady -- upraven výpočet a zaokrouhlování vydaných faktur ze skladu -- údaj CODE pro definici katalogu partnera byl rozšířen na 50 znaků -- možnost použití v objednávkách, expedici -- úprava kontroly na správnost datumu při vystavení kompletací -- export skladových dokladů (real., nereal.) rozšířen o název a IČ dodavatele (odběratele) - Objednávky -- objednávky přijaté - rozšířen výpočet ceny o recyklační přirážku (včetně tiskových sestav) -- přidáno hledání objednávky přijaté podle obsahu v položkových poznámkách - EET --- oprava registrace základu bez dph (osvobozená plnění) - Daňová kalkulačka --- drobná oprava výpočtu a zobrazení položek Datum 27.05.2019 - 12:40 - poslední před školením na Horalu ------------------------------------------------------------ - Oprava dekódování QR kódu při načítání přijatých faktur + další úpravy Datum 17.05.2019 - 09:20 ------------------------ - Umožněna oprava vybraných údajů u faktur vydaných z minulých období, např. změna splatnosti apod. - Různé úpravy i opravy na formulářích pro zaúčtování faktur - Evidence přijatých faktur -- nový parametr v nastavení skladů pro pořízení příjemky na sklad po zaúčtování přijaté faktury na účty pořízení zásob. Standardně se formulář pro pořízení příjemky nespouští - Skladová evidence -- expediční příkazy - u dodávky do zahraničí při uložení nový dotaz na hromadný výmaz recyklačních přirážek u expedovaných zásob -- krmné dávky - možnost exportu karty do skladu hned po vložení nového záznamu do evidence krmných dávek - Objednávky přijaté -- nové parametry v nastavení objednávek přijatých - lze zadat vlastní název polí Pozn1, Pozn2 na formuláři OP -- pokud je nastaven parametr "Volba typu dokladu pro pokrytí OP", dotáže se program při vykrývání OP zda bude vykrývacím dokladem Expediční příkaz (standardně), Výdejka, Převodka ze skladu, Převodka na sklad, Příjemka Datum 06.05.2019 - 10:50 + 13:00 ------------------------ - Finanční účetnictví -- v případě, že je třeba použít 'Rozdílné období pro DPH a náklady/výnosy' je možné na formuláři (záložka Účetnictví) toto nastavit a k tomu zároveň i účet, který bude pro toto účtování použit. Je-li vyplněn zde, bude se používat tento univerzálně. Lze nastavit i jiné účty a to v číselníku 'Kódy pro DPH' v položce 'Pomocný účet'. Dříve se použil jako výchozí účet 383, ale nyní lze zvolit i jiné účty, např. 343999 nebo 349 apod. Dále již na pomocné účtování neupozorňuje při opravách. -- dnes 13:00 - drobná úprava předchozího - funkce se potlačí, pokud na faktuře není žádné DPH, není důvod. - Oprava importu bankovních výpisů formátu MT940 - STA - Oprava exportu přípazů formátu Multicash CFA pro platby v cizí měně - Evidence majetku -- pokud je na majetkové kartě vyplněn účet oprávek a odpisů, funkce zaúčtování odpisů majetku tato nastavení prioritně respektuje - Evidence přijatých faktur -- při zaúčtování přijaté faktury na účty pořízení materiálu (111*) nebo zboží(131*) se na dotaz spustí přímo formulář pro pořízení příjemky na sklad - Skladová evidence -- další rozšíření funkcí v Evidenci zvířat - krmné dávky Datum 16.04.2019 - 14:50 ------------------------ - Oprava zaokrouhlování vydaných faktur - Rozšíření funkcí v Evidenci zvířat - krmné dávky Datum 15.04.2019 - 14:15 ------------------------ - ZMĚNA v DPH od 4/2019 ----------------------- - nové zaokrouhlování -> po mnoha letech někdo dostal rozum a výpočet daně směrem nahoru i dolů dává konečně stejná čísla, tj. odpadá problém s odpočtem záloh a jejich rozpadem na základy a daně, které se počítaly pomocí koeficientu, a pak se nedalo dostat na správné hodnoty. - zaokrouhlování DPH na vystavených fakturách již není možné, lze jen celkovou částku a i to zaokrouhlení se musí se rozložit na základ a daň. To se provede také automaticky a v případě, že je na dokladu více sazeb, je použita ta, u které je nejvyšší hodnota základů. - proto již v parametrech nelze nastavit ‚Zaokrouhlování DPH na řádcích faktury‘. Ale aby bylo možné ještě nějak vyřešit starší doklady, zůstala možnost nastavit zaokrouhlení pomocí tlačítka (dole pod hodnotou 'základ 0%') - Pozor, rozklad zaokrouhlení celkové částky záleží rovněž na způsobu úhrady, je-li placena hotově, zaokrouhlení nejde do DPH! - daňová kalkulačka je upravena, tj. počítá DPH novým způsobem Nové funkce ----------- A) Předpokládáme, že v drtivé většině případů se u stejného dodavatele, resp. odběratele fakturuje stejný obsah (od O2 asi telefony, od jiného zase nejspíše pořád jen materiál atd.) Proto jsme doplnili do programu novou funkci, kterou můžete a nemusíte využít - nastavuje se v Možnostech nastavení na záložce Účetnictví vlevo dole, jsou tam 2 zaškrtávací pole (PF a VF). Jak to funguje? - při zaúčtování přijatých nebo vydaných faktur si program zapamatuje 1. řádek (opravdu jen první) účtování, např. fakturu za služby zúčtujete --1. řádek = 518xxx / 321xxx ... pamatuje si --2. řádek = 343xxx / 321xxx ... nepamatuje si -- při příštím účtování u stejného partnera se automaticky doplní 1. řádek tohoto účtování. Nákladový účet ponecháte nebo jej přepíšete na jiný, v tom případě do seznamu se pro tohoto partnera a přijatou fakturu zapíše další varianta (místo služeb to bude tentokrát materiál, tj. místo 518xxx, přepíšete na 501xxx). Budeme-li účtovat další fakturu, už se budou nabízet obě varianty, tj. 501xxx a 518xxx. B) Při vystavení faktury a volbě úhrady v hotovosti nebo dobírkou, program automaticky po tisku, resp. zaúčtování nabídne rovnou možnost vystavit pokladní doklad, tj. není třeba jít přes menu na vstupy, pokladní doklad atd. C) POŠTA - protože je stále větší problém se zasíláním informačních mailů na velké množství našich klientů najednou (blokují to ‚antispamové funkce‘ na serverech), vytvořili jsme vlastní interní poštu. Jde o jednosměrné zasílání informačních textů od nás k vám, vy nám budete i nadále posílat maily klasicky, protože jednotlivě lze posílat ze všech mailových programů bez potíží. Zobrazení příchozí pošty uvidíte na liště s ikonkami v pravé části. Je tam nově modrá obálka, která je v případě doručení zprávy od nás doplněna červeným maličkým vykřičníkem. Kliknutím na ikonku se zobrazí seznam zpráv. Mazat je ani nemusíte, u některých bude omezená doba platnosti a po jejím vypršení zase sama zmizí. Pro zapnutí nebo vypnutí není zatím žádná možnost, ale řídí se nastavením sledování aktualizací. V případě, že se vám po spuštění programu FIS3000 občas objeví zpráva o nové verzi, bude stejně fungovat i nová pošta. - Finanční účetnictví pro podnikatele -- nově lze na formuláři Možnosti nastavení zvolit velikost účetní jednotky (velká, střední, malá, mikro) a na záložce 'Účetnictví' k tomu přednastavit rozsah výkazů -- formulář VÝLEDKOVÉ SESTAVY je upraven, nově tlačítko GENEROVAT XML PŘIZNÁNÍ DPPO vyvolá další formulář s možnostmi předvyplnění - Faktury k zápočtu -- nově se vyberou do nabídky i dobropisy z přijatých faktur - Deníky faktur přijatých i vydaných nově umožňují náhled detailu starých faktur (samozřejmě ale bez možnosti provádění změn, kromě datumů apod.) - EET (elektronické evidence tržeb) -- oprava hromadné doregistrace - Kontrolní hlášení -- upravena kontrola IČ/DIČ v registrech v případech, kdy se partner stal plátcem až po jeho zavedení do systému FIS3000 - Skladová evidence -- nový modul pro evidenci zvířat, zpracování krmných dávek -- nové číselníky pro kategorie zvířat s oceněním přírůstků, číselník plemen Datum 14.03.2019 - 11:00 ------------------------ - Převod počátečních stavů účtů z minulého roku -- oprava chyby - na dokladu PS č. 1 v období Počáteční stav (201900) byl v případě zisku za rok 2018 chybně převeden zůstatek účtu 431 HV ve schvalovacím řízení. Účty správné, ale částka byla záporná a má být kladné číslo. Z tohoto důvodu se při tvorbě Rozvaha hlásila chyba, že účet 701 vykazuje rozdíl (ve výši dvojnásobku účtu 431) - Účetnictví pro podnikatele a neziskové organizace -- Přidána nová možnost dalšího členění nákladů a výnosů. Kromě stávajícího, tj. účet, středisko, zakázka nově přidán "KÓD UZ", který je primárně určen pro příspěvkové organizace a nebyl jinak přístupný. Nyní jej lze využít ve všech typech společností, tj. i firmy a NO. - Příspěvkové organizace -- v souvislosti s otevřením možnosti účtování o "Kódu UZ" i pro ostatní (firmy a neziskovky) je tisk sestav přesunut z menu "Příspěvkové organizace" do klasické nabídky Účetnictví, stejně jako jsou sestavy dle středisek a zakázek. -- seznam kódů UZ je nyní v nabídce Číselníky - Skladová evidence -- oprava chyby při kompletaci ("Alias SORT1 nebyl nalezen") Datum 28.02.2019 - 13:40 ------------------------ - Evidence majetku -- výběr drobného majetku a operativní evidence - oprava chyby při výběru odpisové skupiny -- úprava přepočtu odpisu při technickém zhodnocení (skupiny 91,92 - nehmotný majetek a drobný odpisovaný majetek) -- prohlížení dlouhodobého majetku - přidány korekce odpisů pro eliminování rozdílu mezi daňovými a účetními odpisy tam, kde se mají rovnat účetní daňovým (vlivem zaokrouhlení u měsíčních účetních odpisů) Skladová evidence -- převod roku - přidáno mezi skladové číselníky převedení parametrů pro eShop -- do formuláře pro výběr zásob do dokladů byly přidány filtry pro EAN a sortimentní skupiny -- při tisku reglety možnost třídění podle druhu zásob -- expediční příkazy - předvolený sklad se nastaví i při dodatečné opravě dokladu -- úprava výpočtu dispozičního stavu zásob (stav-zásob a přehled-zásob-nákup-prodej) - ponížený o objednávky dle parametrů Internetová Aktualizace programu - po aktualizaci se program FIS3000 znovu spustí sám Převod dat z minulého účetního období - nově se při výběru přijatých nebo vydaných faktur kontrolují a porovnávají adresáře partnerů v starém a novém roce + další úpravy Příprava roku 2019 - návod ========================== -- 1. na síti nepracují s programem roku 2018 jiní uživatelé -- 2. spustíte program (tzv. Servisní modul) roku 2018, ale POZOR, Nekliknete na "spustit FIS3000", tj. nedostanete se až k zadání hesla, ale klikněte na "Další možnosti". -- 3. Na tomto formuláři kliknete na tlačítko "Příprava nového roku" -- 4. Program nastaví nový adresář, do kterého se má instalovat (vizuálně zkontrolujte, zda je to O.K.) -- 5. Přečtěte si pokyny na tomto formuláři a pak Klikněte na tlačítko "Založit nový (příští) účetní rok". -- 6. Na ploše počítače, ze kterého jste založení provedli se sice automaticky vytvoří ikonka s číslem 18, ale s popisem "FIS3000 pro rok 2019", protože již správně odkazuje na program pro rok 2019. Její úpravu, tj. změnu obrázku (ikonky) na číslo 19 provedete až po celkové aktualizaci programu (viz níže). -- 7. Ikony pro spouštění roku 2019 na ostatní počítačích v síti musíte vytvořit sami (postup níže). -- 8. >>> pokračujte dále dle návodu Jak vytvořit ikonu (zástupce) na jiném počítači: -- 1. Na stávající ikonku (2018) klikněte 1x (pouze označit - zamodrat, ne spustit) -- 2. na klávesnici stiskněte CTRL + C a hned CTRL + V (kopírovat a vložit) -- 3. Na ploše se objeví nová ikonka s popisem "Kopie - FIS3000 ...pro rok 2018" -- 4. Označte 1x kliknutím tuto novou ikonku a stiskněte klávesnici F2 (přejmenovat) a vymažte text "Kopie - ", opravte 2018 na 2019 a Enter -- 5. Znovu na ikonku klikněte, ale nyní PRAVÝM tlačítkem myší a z nabídky vyberte "Vlastnosti" -- 6. Na formuláři opravte v prvních 2 řádcích výskyt 2018 na 2019. Pozor, musíte vše ostatní zachovat, vyměníte pouze číslice 18 za 19. -- 7. Klikněte na tlačítko "Změnit ikonu" a vyberte novou "19" -- 8. Dole klikněte na "Použít" a O.K. -- 9. Spusťte zástupce "2019" a zkontrolujte, zda se rozjel opravdu správný účetní rok. Výše uvedeným postupem docílíte vytvoření čistého účetnictví pro rok 2019. ALE POZOR! Toto nové účetnictví je v podstatě prázdné. Proto nyní : 1. Zajistěte, aby nebyl spuštěn rok 2018 (ani na vašem počítači) 2. Spustíte rok 2019. 3. Po zadání hesla (na začátku stejné jako v roce 2018 a které si později můžete změnit na nové) zvolíte nabídku Obsluha, a pak poslední Převody dat z minulých období. Nyní vyberete adresář s rokem 2018 (obvykle ...\COMP2018) a O.K. 4. Objeví se formulář, na kterém při tomto prvním spuštění zaškrtnete pouze volby Parametry a Číselníky (obě jsou v levém horním rohu). Můžete i faktury, ale to lze i později, pro tuto chvíli vám stačí pouze tyto 2 volby. ČÍSELNÍKY (a parametry) už vícekrát nepřevádějte. Opakovaný převod číselníků by způsobil, že vámi již nastavené dokladové řady by se opět přepsaly do stavu roku 2018 a vy byste je museli znovu upravovat. 5. Nyní provedete aktualizaci účetního roku 2019 - Tato aktualizace kromě jiného obsahuje úpravy pro nový rok 2019. (pro vysvětlení : stávající program sice pracuje s daty pro rok 2019, ale sám je pořád ve verzi 2018, neznal by nové úpravy apod.). 6. Program je připraven pro účtování v novém roce a jako první krok nastavíte DOKLADOVÉ ŘADY a účetní oblasti pro rok 2019. 7. Můžete začít s vystavováním faktur, pokladnou, atd. tj. běžnou činnost. 8. Převody dat z minulého roku můžete provádět již bez omezení - faktury, počáteční stavy účtů atd. 9. Podklad pro rok 2019 získáte následovně : volba Možnosti nastavení - parametry, pak poslední záložka Vzhled, na ní klikněte na obrázek vpravo nahoře. Pak si můžete pomocí tlačítka "Natáhnout z internetu" vybrat něco z naší nabídky, dáte "Zkusit na 2 sec" a pak uvidíte, zda jo nebo ne. Anebo si najdete nějaký svůj v počítači. Zatím je na netu jen pár základních, v nejbližší době ještě přidáme další. Úprava IKONY na ploše v případě, že neobsahuje ikonu se správným číslem roku **************************************************************************** Pokud máte i provedené aktualizaci stále na ploše ikonu s číslem 2018, tak : 1. klikněte na ploše pravým myšítkem na ikonu pro rok 2019 (teď vypadá jako "2018"), zvolte "Vlastnosti" a pak tlačítko "změnit ikonu", vyberte "2019" když to nepomůže 2. klikněte na ploše pravým myšítkem na ikonu pro rok 2019 (teď vypadá jako "2018"), zvolte "Vlastnosti" a pak tlačítko "změnit ikonu", tlačítko "Procházet" a vyberte soubor "FIS3000.exe" a opět zvolte obrázek s číslem 19, pak "Použít" a "OK" A poté pro jistotu restartovat počítač. Datum 13. 12. 2018 - 15:40 - 3. oprava! --------------------------------------- Jen pro registrující v EET! Ostatních se netýká. Omylem byla nabízena registrace i u výdajových dokladů. Datum 13. 12. 2018 - 14:00 - 2. oprava! --------------------------------------- Oprava chyby spuštění formuláře 'Účtový rozvrh' (vznikla přidáním anglických verzí výkazů) V případě, že byly pořízeny doklady v pokladně s níže uvedenou chybou, budou mít prázdné období, což je špatně. Postup opravy : -> 1. Číselníky, účtový rozvrh, tlačítko 'Další možnosti', volba 'Kontrola účtů'. Objeví se seznam těchto nesprávně vyplněných řádků. Stiskněte klávesu 'ESC' a následně potvrďte, že chcete tyto doklady smazat. -> 2. Ukončete program a spusťte znovu s KONTROLOU INTEGRITY. -> 3. Nekompletní a smazané pokladní doklady vložte znovu. Datum 13. 12. 2018 - 12:45 -------------------------- Oprava chyby při vystavení pokladního dokladu Datum 12. 12. 2018 - 14:35 -------------------------- - EET (elektronická evidence tržeb) -- eviduje a odesílá se rozpis základů a daní i pro úhrady faktur -- přidána možnost doplnění hodnot pro prodej použitého zboží (je třeba zvolit na záložce EET v nastavení) -- na formuláři "Seznam dokladů EET" přidána možnost vypsat a odeslat doklad mimo účtování - použitelné pro mimořádné opravy - Finanční účetnictví -- výkazy VZaZ a Rozvaha ---- Přidán tisk (k odevzdání) ve formátu A4 včetně "oficiálních" informací ---- Přidán tisk v angličtině - Skladová evidence -- Přidána možnost filtrování zakázek ve vztahu k jejich partnerům i v expedičních příkazech, fakturách a prodejkách -- Při výmazu vydané faktury dotaz na výmaz navazující výdejky a expedičního příkazu -- Při převodu zásob do nového roku možnost vynulování počátečních stavů na kartách typu Služba Datum 14. 11. 2018 - 09:30 -------------------------- - objednávky přijaté - odstranění chybičky při výpočtu marže Datum 13. 11. 2018 - 12:30 -------------------------- - Skladová evidence -- Při zaúčtování realizované výdejky z prodejky se doplní do položky Fdoklad na úč. dokladu číslo prodejky -- Deník EP - doplněno třídění dle položek způsob úhrady, způsob dopravy a vychystal - Evidence objednávek -- OP - přidán nápočet celkové hmotnosti a objemu při vystavení objednávky -- OP - přidání skladové položky - zobrazí se údaje hmotnost a objem z kmenové karty -- OP - opraven náhled obsahu objednávek po návratu z nedokončeného pokrytí objednávky -- OP - přidán výpočet marže při pořizování : prodejní cena / poslední nákupní cena *100 - Deníky faktur -- v případě volby "ukázat doklady, resp. dvojkliku se má zobrazit zaúčtování předpisu. Pokud není nalezeno (protože bylo nesprávně smazáno!), program nyní nabídne zrušení příznaku a lze ji opět zaúčtovat -- oprava chyby při pokusu o přidání nové faktury v případě nastaveného třídění deníků dle názvu partnera - Účtový rozvrh (pro podnikatele) -- zpřístupněn sloupec označující "nedaňový" účet, připravujeme další využití - Ostatní -- Přidána možnost filtrování zakázek ve vztahu k jejich partnerům -- Archivace, Obnovení apod. - změna "teploměru" se zobrazením průběhu Datum 26. 08. 2018 - 14:30 -------------------------- - EET - vše OK, zkontrolována funkčnost po změnách zabezpečení SSL certifikátů na portále EET MF ČR - Přidána možnost filtrování zakázek ve vztahu k jednotlivým uživatelům a jejich přístupu ke střediskům - Export pohledávek pro ČSOB (viz 12.7. a 27.6. 2018) - přidána možnost doplnění čísla smlouvy, které se přenáší do XLSX výstupu. Je třeba vytvořit jednoduchý textový soubor s názvem 'CSOB_cislo_smlouvy.txt" a uložit jej do podadresáře 'Ruzne' k programu pro daný účetní rok. - Úprava formátu souboru UCTOMZDY.DAT (mzdy z Kvasaru) - přidáno nové pole pro textový popis + 1. část větších úprav pro archivaci a obnovení dat - nově se zálohují 'vlastní sestavy' a další individuální nastavení + další interní úpravy Datum 12. 07. 2018 - 14:30 -------------------------- - Export pohledávek do XLSX souboru dle formátu ČSOB --- oprava hodnot v cizí měně Datum 27. 06. 2018 - 14:30 -------------------------- - Export pohledávek do XLSX souboru dle formátu ČSOB --- na po výběru požadovaných faktur na formuláři "Pohledávky" se zobrazí seznam s tlačítek "Export", dále volba "Export pro ČSOB". - Účtový rozvrh --- na tlačítku "Další možnosti" přidány nové filtry a možnosti výběru - Evidence drobného majetku a operativní evidence --- po návratu z výběrového formuláře do seznamu se nastaví pozice kurzoru na položku, která byla při výběru aktivní - Adresář firem --- oprava chybové hlášky (probíhala kontrola DIČ, i když byla kontrola zakázána) Datum 25. 05. 2018 - 12:30 -------------------------- ... návrhy z Horalu ... - Deníky faktur (P i V) --- pravé tlačítko myší nad libovolným názvem v řádku nabídne hledání dalšího výskytu stejného názvu partnera v seznamu faktur ----- stejně to funguje i u hodnoty faktury - Finanční účetnictví -- po aktualizaci a případném zjištění, že se měnily čísla řádků pro výpočet výkazů, program již sám automaticky provede aktualizaci ze vzoru, nebude již nutné na tento krok pamatovat. - Vystavení odběratelské faktury -- období (vpravo nahoře) se s upozorněním změní dle DUZP (eliminace chyb s přiznáním k DPH do jiného měsíce) - Příkazy k úhradě -- v seznamu příkazů je přidána informace o součtu částek na všech příkazech za den, ne kterém v seznamu zrovna stojí kurzor (bere se dle data splatnosti) + další je rozpracováno Datum 14. 05. 2018 - 15:00 -------------------------- - Objednávky přijaté -- u nové objednávky se způsob úhrady a předvolený bankovní účet převezme z definice dokladové řady OP -- opravena položka Typ_ceny pro následné opravy a doplnění objednávky - Účetnictví pro podnikatele -- Nová Rozvaha a Výkaz zisků a ztrát pro rok 2018 - nutno provést "Aktualizaci ze vzoru" na formuláři "Účtový rozvrh" ----------------------------------------------------------------------------------------------- Pozvánka na školení Program ŠKOLENÍ k systému FIS3000 Místo Velké Karlovice - hotel Horal Termín 15.- 17. května 2018 Úterý 15. května 2018 10:00-16:30 dopoledne - FIS 3000 v roce 2018 - GPDR, nastavení práv, úpravy, doplňky aj. odpoledne - Evidence majetku Středa 16. května 2018 09:30-16:00 sál č.1 - dopoledne - Ing. Tomáš Goláň (DPH v praxi, novinky, změny aj.) sál č.1 - odpoledne - PŘÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE sál č.2 - odpoledne - Skladová evidence a objednávky - pro začátečníky Čtvrtek 17. května 2018 09:30-15:00 sál č.1 - FIS3000 pro rok 2018 - diskuse, připomínky, návrhy na úpravy sál č.2 - Skladová evidence a objednávky - pokračování, novinky, diskuse ----------------------------------------------------------------------------------------------- Datum 17. 04. 2018 - 11:00 -------------------------- - Skladová evidence -- oprava nabízených způsobů k úhradě a bankovních účtů u navazujících dokladů z OP -> EP -> FV -- drobné úpravy v deníku prodejek Datum 11. 04. 2018 - 11:15 -------------------------- - Příspěvkové organizace - úprava XML souboru PŘÍLOHA pro CSUIS - (od 1.1.2018 jsou zrušeny části K, L, M) - Nastavení přístupových práv - nová volba přístupu dle uživatelů na pořizování a opravy dokladů dle typu - zvlášť interní, pokladna, banka - Objednávky přijaté -- přidán k zobrazení i do výběru způsob úpravy, u nových objednávek dosazuje hodnotu ZU z předvolby u odběratele v číselníku firem -- číslo bankovního účtu v OP se při vykrytí konkrétní objednávky dostane přes EP až do faktury vydané -- při uložení OP kontrola na zadané %DPH u zahraničních firem s možností hromadného vynulování %DPH (jako u expedice) - Expediční příkazy - u nového EP (ne z pokryté OP) je dosazen způsob úhrady z číselníku firem, pokud není uveden, dosadí se z parametrů programu - Deník prodejek za hotové - nový výběr, omezen přístup do prodejek dle nastavených práv uživatele Datum 27. 03. 2018 - 11:00 -------------------------- - Příspěvkové organizace (jen pro zřizované Magistrátem města Zlína) - 'Export dat pro MMZ' - oprava hlášky, že se nelze připojit k internetu - úprava (zrychlení) přeregistrace instalací předchozích let při zadání nového licenčního kódu - Objednávky přijaté -- do výběru a zobrazení byly přidány údaje o způsobu dodání a způsobu úhrady - Majetek - přidána sestava s přehledem jednotlivých odpisů v aktuálním roce (včetně podílu transferů) - Exporty dat - obecné i vybrané, nyní vždy výchozí formát CSV Datum 12. 03. 2018 - 13:15 -------------------------- - GDPR --- Oprava tisku sestav (příkazy k úhradě) - zrušena část s osobními údaji --- Číselník pracovníků - zrušeny nepotřebné osobní údaje Datum 08. 03. 2018 - 13:45 -------------------------- - Export sestav --- nové a rozšířené volby exportu (lze spojovat dokument, vybrat stránky apod.) - Finanční účetnictví pro podnikatele --- úprava "Generování XML pro daňové přiznání" na formuláři 'Výsledkové sestavy firmy'. Nově program vyzve ke změně při přednastavené zkrácené variantě Výkazu zisků a ztrát na PLNOU (viz změna vyhlášky 500/2002 Sb.) --- v případě, že generujete výkazy v plném rozsahu, tato úprava nebude mít na export vliv --- úprava tisku sestav Rozvaha a Výkaz zisků a ztrát - nově přidána pole "Okamžik sestavení", "Podpisový záznam" a "Převažující činnost" (uplatní se při volbě 'v tisících ke zveřejnění') Datum 23. 01. 2018 - 11:00 -------------------------- - Nastavení přístupů do účetních oblastí (rozšířeno blokování) - Účetnictví -- oprava tisku pokladní a bankovní knihy k období "počáteční stav" (chyba zdvojeného zůstatku) - Vystavení faktur -- oprava hlášky "Odběratel není z ČR, mělo by být plnění bez DPH" + další drobnosti *********************************************************** Konec - starší informace jsou k dispozici na www.compex.cz