CSUIS - aplikace DAVY, díl II Už jsem to rozdýchal, ale je to fakt o nervy. Zde vám předkládám část komunikace se ServiceDeskem, resp. s osobami, které jsou zodpovědné za nefunkční komunikaci se státní pokladnou: Popis požadavku : * MY : Zákazníci hlásí problém s aplikací pro DAVY - dávkové výkazy, spojení nelze navázat. - ServiceDesk : potřebovali bychom nějakou konkrétní chybovou hlášku * MY : Screenshot s chybovým hlášením přidán - ServiceDesk : Dobrý den, aplikace Davy byla nahrazena aplikací Klient CSÚIS a není již podporována. Prosím stáhněte si novou aplikaci. * MY : Já nežádám o podporu aplikace DAVY, nechci na ní něco měnit. V poslední verzi Technického manuálu z 12. ledna 2023, tj. z minulého týdne je aplikace DAVY stále uvedena jako jedna ze 3 možností, jak XML do státní pokladny doručit. Nic o tom, že není nebo nebude funkční, tam napsáno není. Vaše odpověď je naprosto alibistická a ukazuje, že vůbec netušíte, co se děje a kde je problém. Ano, je pátek a už se vám asi nic hledat nechce, ale existuje velká, opravdu velká komunita účetních, která bude tento nedostatek v pondělí řešit. Pokud mi zavolají a budou se dotazovat, proč to nefunguje, tak jim předám vaši odpověď i s kontaktem na vás a můžete začít s vysvětlováním jednotlivým uživatelům. Možná se taky obrátí na zřizovatele, což jsou města a krajské úřady. Pak tu vaši odpověď můžete vysvětlit jim a na MF ČR. Takže se znovu a naposled ptám, proč je tam chyba spojení! Předejte můj požadavek někomu, kdo ví, co s tím. Jen doplňuji, že například na mém PC s OS Windows 11 64-bit a instalovanou verzí JRE.1.8.0_211 je aplikace DAVY funkční, ale nejede stále u mnoha jiných uživatelů, kteří musí výkazy odeslat a nemají jak. - ServiceDesk : Děkujeme za informaci o Windows 11. Prosím, pokud by některý z uživatelů měl problém s instalací aplikace Klient CSUIS, obraťte se na nás. Klient CSUIS je podporovanou aplikací, která nahrazuje aplikace DAVY a ŠU. * MY : Dobrý den, informaci o Windows 11 jsem vám předal kvůli tomu, abyste se měli čeho chytit při řešení problému a že jsem ochoten při opravě nějak spolupracovat. Zítra nebo pozíří vám předám kontak na paní účetní, která má Windows 10/11 ve verzi 32 bit. Jsem zvědav, jak s ní vámi proklamovanou jedinou možnou a funkční aplikaci Klient CSUIS nainstalujete a zprovozníte. To totiž nejde. Data nebudou odeslána z mnoha příspěvkových organizací. To vás ale zjevně nezajímá. - ServiceDesk : Dobrý den, podpora 32bitové verze systému Windows již byla ukončena. Právě z tohoto důvodu byla vytvořena aplikace Klient CSUIS pouze v 64bitové verzi. Pokud účetní jednotky nesplňují technické podmínky pro instalaci podporované aplikace, bohužel nejsme schopni více pomoct. * MY (včera) : Už vím, kde je problém a proč aplikace DAVY není funkční. A taky vím, jak ji zase zprovoznit. - ServiceDesk : ---- mlčí, žádná odpověď. Poznámka: ServiceDesk MF ČR je ta dostupná skupina lidí, která komunikuje s vámi, se mnou apod. No a pak existuje nějaké místo (říkejme 'tvůrci'), kde se tyto šifrovací utility, aplikace Davy a Klient CSUIS tvoří. Na tuto 'utajenou' organizaci žádný přímý kontakt není a údajně jej nemají ani lidé na telefonech v ServiceDesku. ServiceDesk jim požadavky jen písemně předává a čekají společně s námi, co se bude dít. Jsou za tlustou zdí a nikdo neví, resp. nesmí říct, kdo je za jejich činnost zodpovědný. Pak se nemůžeme divit, že 'tvůrcům' je srdečně jedno, jak se s problémem odesílání XML výkazů do CSUIS vypořádají účetní. Vůbec se tím dál nezabývají. Ale MY se tím samozřejmě zabýváme. A opravdu už víme, co je třeba ve vašem počítači upravit, aby DAVY zase fungovalo. Postup podrobněji nachystám a až to budu mít na stránkách, tak dám vědět. Zatím je pořád dost času a s odesláním na CSUIS nemusíte spěchat. A pokud posíláte XML přes webové rozhraní a s přípravou pomocí šifrovací utility, tak tam problém není a vše funguje (zatím) jako dřív. Hezký den Vladimír Provalil