faq
Nainstalovali jsme si "demoverzi". Má nějaká omezení a lze v ní účtovat?
Demoverze je plně funkční, ale drobná omezení tu jsou :
- zpravidla je aktivní na dobu 3-6 měsíců
- obecně z něj nelze tisknout
Ale jinak lze cokoliv. Bez omezení můžete účtovat, evidovat majetek, sledovat
skladové položky, objednávky atd. Bude-li Vám program vyhovovat, stačí požádat
o aktivaci (a zaplatit licenci) a poté pokračovat v práci s již pořízenými doklady.
zpět
Jak často aktualizovat program?
V programu nastavit automatické zjišťování nových verzí - aktualizací programu. Důvodem je informovanost klientů o dostupnosti aktualizace, která může obsahovat důležité opravy nebo nové vlastnosti. O tom, zda je aktualizace pro Vás nutná, se dočtete obvykle v "protokolu".
Někdy se může jednat o úpravu v modulu, který nepoužíváte, ale i tak proveďte
aktualizaci vždy před tím, než budete volat, že něco nefunguje nebo je nějaký problém.
Před aktualizací programu si proveďte bezpečnostní archivaci všech dat
zpět
Ztratí se mi "VLASTNÍ" sestavy po aktualizaci?
Ne, každá aktualizace nahradí pouze STADNARDNÍ sestavy, tj.
ty, které jsou základní součástí systému. Vámi vytvořené, resp. upravené sestavy,
tzv. "VLASTNÍ" zůstávají ve zvláštním adresáři a aktualizace se jich nedotkne
zpět
Program mi hlásí, že končí platnost licence, mám volat do Compexu?
Ne, nikam volat nemusíte. Zhruba měsíc před vypršením platnosti licence Vám
zašleme zálohovou fakturu na úhradu prodloužení. Po jejím zaplacení a připsání
na náš účet je Vám zaslán daňový doklad s odpočtenou zálohou. K tomuto
dokladu je přiložen "Aktivační protokol" s novým licenčním kódem pro dalších 12
měsíců. Až do vypršení platnosti, kterou program začíná hlásit 30 dnů před
skončením, můžete s programem bez obav pracovat.
Samozřejmě v případě, že byste z nějakého důvodu neobdrželi cca 15 dnů
před koncem platnosti zálohovou fakturu nebo 5 dnů po jejím zaplacení daňový
doklad s protokolem, zavolejte a záležitost vyřešíme.
zpět
Došlo k havárii na mém počítači a musím jej odvézt do servisu. Můžu pokračovat v
práci?
Případ A - program je nainstalován na vadném počítači :
Ano, ale za podmínky, že provádíte pravidelné archivace Vašich dat. Pak
stačí nainstalovat na jakýkoliv jiný dostupný počítač "DEMOVERZI" z těchto
stránek a pak obnovit data z posledního archívu a můžete pokračovat. Archivní
soubory při ukončování programu vždy obsahují kompletní data za celý rok.
Případ B - program je nainstalován na serveru a na vadném počítači pouze
spouštíte program :
Zde je situace velice jednoduchá : sedente si k vedlejšímu počítači nebo si pořídíte
počítač nový :-) a vytvoříte si pouze "zástupce" k programu FIS3000 na serveru.
zpět
Koupili jsme si nový počítač (server). Jak přenést systém FIS3000 do tohoto
nového počítače?
Jednoduše. Stačí se domluvit s dodavatelem (nebo s někým, kdo má alespoň základní
znalosti práce s PC).
Ze starého počítače přeneste na nový celý adresář FIS3000 včetně
podadresářů. Například nakopírujete adresář FIS3000 na USB disk (nebo vypálíte na CD ROM)
a na novém PC jej zase nakopírujete na pevný disk (např. C:) do adresáře FIS3000 a
vytvoříte zástupce FIS3000.EXE na plochu.
Systém FIS3000 neinstaluje do systému Windows žádné další soubory a tudíž není nutná
instalace a obnovení dat ze zálohy (ale i tento postup lze pro přenesení použít).
Pro zpětnou kompatibilitu tiskových sestav (zejména vlastních) doporučujeme nainstalovat
písmo FUTUR54.TTF, které je uloženo v adresáři s programem. Klikněte pravým tlačítkem
myši na soubor FUTUR54.TTF a vyberte NAINSTALOVAT.
Pro možnost zasílání exportovaných tiskových sestav v PDF e-mailem je nutné spustit soubor
FOX.REG, který je uložen taktéž v adresáři s programem. Klikněte pravým tlačítkem
myši na soubor FOX.REG a vyberte SPUSTIT.
Po provedení instalace písma a spuštění FOX.REG restartujte počítač.
Pokud máte nějaké obavy, bude nejlepší, když k nám zavolá Váš správce sítě nebo jiná
pověřená osoba. Můžeme pomoci i prostřednictvím podpory přes Teamviewer (naše VIP podpora)
zpět
Je program "MEZINÁRODNÍ"?
Z pohledu metodiky a legislativy je program vytvořen a aktualizován pro
Českou i Slovenskou Republiku. Vnitřní metodika "Slovensko" se zapíná pomocí nastavení v
programu. Pokud jde o výstupní sestavy, systém "umí" tisknout faktury kromě
slovenštiny i anglicky, německy a španělsky. V angličtině i němčině lze
tisknout základní účetní výkazy, hlavní účetní knihu i účtový rozvrh. Pomocí
editoru sestav si může každý vytvořit kopii základní sestavy v češtině a tu pak upravit do
libovolného jazyka.
Systém FIS3000 má v sobě zabudován i systém komunikace v slovenském,
anglickém a německém jazyce. Je ovšem nutné naplnit "základní slovník pojmů", tj.
názvů tlačítek, popisů položek, nadpisů formulářů apod.
Tento slovník si může každý uživatel vytvořit velice jednoduše sám. Pak jen
stačí po suštění programu nastavit komunikační jazyk a je hotovo.
zpět
Lze sestavy posílat e-mailem?
Ano, jednoduše a bez problémů. Výstupy (sestavy) lze kromě tiskárny
vytvořit i do souborů různých formátů a ty pak posílat e-mailem buď přímo z
programu nebo uložené soubory pošlete ručně sami pomocí vašeho poštovního
klienta (např., Outlook, Thunderbird, Pošta). Nejčastěji používaným formátem je PDF který lze i šifrovat a zajistit
tak jeho vyšší bezpečnost. Druhé straně sdělite pouze heslo a ta si pak soubor otevře a vytiskne.
Pokud se při pokusu o odeslání mailem z programu objevuje chyba, použijte tento postup:
- Máte-li v počítači instalován OS Windows v 64-bitové verzi, Zkontrolujte, v jaké verzi je váš výchozí program pro poštu.
Pokud je 64 bitový, zkuste jej přeinstalovat stejnou, ale 32 bitovou verzí.
- Pokud problém trvá, někdy pomůže doinstalace potřebných knihoven. Postupujte podle návodu (v tomto seznamu) pro 'Odstranění chyby OLE' nebo spusťe registraci s instalací přímo z programu FIS3000 (menu Nápověda, Instalace OCX a REG souborů').
- V obou případech je nutné mít administrátorská oprávnění pro Windows
zpět
Odstranění chyby OLE
Odstranění chyby OLE - popis v PDF zde
zpět
Chyba 1753 - FOXFIX - Nelze zavést 32bitovou knihovnu (Server XX)
Chyba 1753 - FOXFIX - Nelze zavést 32bitovou knihovnu (Server XX) - popis v PDF zde
zpět
Elektronický podpis dokumentů (možnosti a nastavení)
Detailní popis možností a nastavení najdete
v tomto návodu
zpět
FIS3000 a online bankovnictví (podporované produkty a formáty)
Detailní popis najdete
v tomto dokumentu
zpět
Chybné (ořezané) zobrazení formulářů a sestav ve WINDOWS 10
Chyba je způsobena změnou nastavení zobrazení systému na vyšší než 100%
Jak změnit ?
1. Ukončete všechny běžící aplikace (FIS3000, prohlížeče apod.)
2. na Menu na obrazovce vlevo dole klikněte
a) pravým a volba "Ovládací panely", poté ikona "Zobrazení"
nebo
b) levým a volba "Nastavení", poté "Systém", "Displej", dole "Upřesňující nastavení zobrazení", dole "Upřesnit nastavení velikosti textu a jiných položek"
3. Vpravo na text " "nastavit vlastní úroveň velikosti"
4. Nastavte "Poměr v procentech k normální velikosti" na hodnotu 100% a klikněte na tlačítko OK.
5. Systém Windows bude požadovat odhlášení a opětovné přihlášení.
zpět
Chyba při aktualizaci - zadaný adreář nebyl nalezen (obvykle síťový disk)
Aktualizace - zadaný adreář nebyl nalezen - popis v PDF zde
zpět
Menu a podmenu se rozbaluje vlevo
Menu a podmenu se rozbaluje vlevo - popis v PDF zde
zpět
Čeština (diakritika) se nezobrazuje správně
Detailní popis možností a nastavení najdete
v tomto návodu
zpět